tisdag 21 februari 2012

POLPETTINE DI CARNE ALLA MICHI & DERMAL ANCHOR

Dagen började med möte i butiken och jag kunde inte låta bli att köpa Orions mini semlor till våra gäster då de är så himla söta. Tre mums och så var de uppätna! 
Det mysiga är att tjejerna på Orion lämnade senare en kartong med mini semlor till oss (se bild på butikens facebook sida) och vi fick hela 16 stycken!
Får nästan bjuda Knut och Smulan på var sin =)
Grazie Orion!!!

Idag var det min tur att sluta tidigare och Nicole ville leka hos sin kompis efter skolan så jag gjorde det som man förväntas göra som mamma och som jag är verkligen "kass" på.
Jag har stått i köket och gjort hemmagjorda köttbullar.
Receptet tog jag från internet =)
Den moderna mamma ...


 Jag följde receptet metodiskt, step by step =)
Lite för stora lökbitar bara =), men perfektion is not my thing ...


Blev själv förvånad över att de verkligen såg ut som köttbullar =)


Nu är alla stekta (fler än på bilden), Knut har fått provsmaka och han slickade sig runt munnen vilket är ett  godkänt kulinariskt bevis.
Nu är det bara att vänta på att Nicole kommer hem för att servera henne "polpettine di carne alla Michi".
Buonissimi!!!

Som ni kanske vet har jag gjort dermal anchor. Igår var jag lite svullen kring den jag gjorde nedanför naveln och när jag tittade närmare såg jag inte stenen.
Idag gick jag till underbara Qia på Studio Pistolero och det visade sig att den hade pga. svullnaden gått in i huden.


Hon klämde fram den och bytte ut stenen till en som är lite större så att den inte åker in igen.
Rätt så ovanligt att det händer då den brukar istället "stötas utåt" och inte inåt men som vanligt tillhör jag det där lilla sällsynta undantaget =)

Den större stenen tycker jag är snyggare även om det är inte många som lär se den under mitt liv. Får dock ha ett plåster på den i närmare två veckor så att svullnaden går tillbaka.
Måste säga att många har kommenterat med förtjusning de två stenar jag har på underarmen på tatueringen med min dotters namn.
Älskar dessa små smycken på kroppen...


Från köttbullar till dermal anchor. Variation i ämnena kallas detta =)
Önskar dig en mysig kväll i detta fantastiska vädret!
Nu skall jag i smyg smaka på en liten köttbulle =)

7 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag väntar på ett svar på min mail.
    Kram Åsa :)

    SvaraRadera
  2. Hej M
    Jag undrar om ni har fått in armbandet med döskallar och kristaller?
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa,
    nej, de har inte kommit ännu ... Vi väntar =)

    SvaraRadera
  4. Hej
    Ok kan du maila mig när dom kommer?Vill gärna ha ett.
    För över pengar i morgon.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. De kommer på bloggen så fort de kommer in ... =)

    SvaraRadera
  6. Ett armband med döskallar och kristaller, här är en till som gärna vill ha ett sånt så maila mig en bild på det Michela eller mmsa för jag är inte inne på bloggen hela tiden, så det är lättare om jag får det på min vanliga mail:-))??
    Mvh
    CvS

    SvaraRadera