söndag 26 februari 2012

USB-MINNE HAR ...

Jag grät aldrig igår pga. filmen då jag kunde inte se den ... Får be någon mer teknisk lagd vän om hjälp för det verkar som att man måste ladda ner något program för att få möjligheten till den visning.
Min fd brukade säga att jag har någon mystisk strålning i mig som gör att jag slår sönder all elektronik.
Vet inte om detta är vetenskapligt möjligt men allt kan inte förklaras med vetenskapens hjälp, eller hur? =)



Jag har ett litet roligt minne om USB minne som filmen finns på.
Har säkert bloggat om detta tidigare men vid min ålder får man vara lite "senil" och skriva samma sak igen... =)
Min fd lärde mig för ca 7 år sedan att det finns något som heter så (de hade kanske precis börjat användas av oss "vanliga" människor) och var i vår dator den skulle placeras.
Inget konstigt så här långt =)
Problematiken började när jag stolt tog med mig USB-minnet till Högskolan där jag skulle sitta med att skriva vidare på min uppsats.
När jag kom till datorerna på Högskolan så tog jag fram USB- minnet och försökte hitta en plats till den men den var för stor för de små hålen (uttag) som fanns på de datorerna...
Förstod inget och efter flera minuters förvirring gick jag till expeditionen.

Gick fram till killen bakom disken.
"Ursäkta mig, jag har precis lärt mig att detta heter USB-minne men hittar ingen plats till den på datorerna här. "
Killen log... "Då skall jag lära dig även något annat. USB-minnen har lock på sig".
Han tog av locket och fortsatte
"Nu skall du se att den får plats"
Jag blev lite lätt röd om kinderna och sa med ett leende
"Vi spolar tillbaka tiden och du har glömt av mitt ansikte och att jag har varit hos dig"

Vet inte vem som skrattade mest men en sak är nog säker.
Han glömde inte mitt ansikte och han glömde absolut inte av min intelligenta fråga =)

Nu är det dags att duscha för tåget mot Köpenhamn väntar ...
Inköp i storstaden och tillbaka sent ikväll.
Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar