onsdag 15 februari 2012

EN OVANLIG HJÄRTEDAG =)

När jag gick utanför dörren på väg till butiken möttes jag av Metros löpsedlar.
Är Metros tips att det skall ske på "jobbet"?
Hmmmm .... Då det bara är Jessica & jag på vårt jobb ligger jag nog risigt till ... =)
Vi får helt enkelt börja sälja lite killkläder för att locka in den manliga delen av befolkningen =)


När jag gick till Orion för att köpa mitt kaffe och söta hjärtan till de underbara tjejerna på Salong Vivåga möttes jag åter av kärlekens symbol undercover i sockerformat ...


Även idag jobbade jag själv och första telefonsamtalet på jobbet var minst sagt ovanligt, smickrande och självklart spännande samtidigt som den lyckades med konsten att få även mig lite ur balans då hjärnan gick på högvarv under samtalet i försöken att snabbt räkna ut plus och minus på den lilla informationen jag hade hunnit få.

Lär få mina svar lite längre fram så det var bara att återgå till Cupidos bågar ... Förlåt båge skall det kanske heta då det är väl ändå bara EN som han skall träffa, eller? =)

Det var dock inte EN blomsterbukett som nådde mig idag men tre sådana så jag log inombords.
Nej, Alla Hjärtans Dag handlar inte om en tävling i antalet blommor, det vet jag men självklart blev jag glad att det finns människor "där ute" som tog sig tid med att fixa att jag fick dessa underbara blommor och lika glad blev jag när underbara Josefine kom till butiken med underbara chokladpraliner som hon hade själv bakat.


Inte skall man be om ursäkt för att man gillar att bli gillad ...
När en kund idag sa "jag gillar dig" kände jag verkligen hur rörd jag blev.
Hon vet nog inte det men hennes ord träffade mig för ibland behöver vi verkligen höra de tre enkla orden från någon utomstående, någon som inte behöver säga det för att det förväntas eller för att den personen vill något. 
Jag tackar dig för detta ifall du läser ikväll eller imorgon min blog...

Efter jobbet åkte jag till Göteborg, först för att visa upp örat för den veterinären som opererade den för ca 2 veckor sedan och sedan för att dricka lite champagne med en vän.
När jag satte mig i taxin började chauffören ventilera om priser men sedan sa han att med tanke på att jag är italienska skulle jag få betala ett annat pris. Högre? Tänkte jag på direkten =)
Han mindes mig för 6 månader, för då hade han kört mig till stationen påstod han, otroligt då jag mindes inte honom... =)

I vilket fall sa han något han nog gärna vill att jag skall blogga om.
"Du är kräsen. Du skall få nu höra en hemlighet, en som kommer att göra att ditt liv blir helt annorlunda."
"Jag lyssnar" sa jag, trots att jag kände direkt en viss skepticism =)
"Fråga runt och hitta en kille eller man från Serbien för vi är de bästa älskarna i världen.
Vi vet helt enkelt inte vad förspel är"
Hahaha! Denna chaufför har nog missat att kvinnor gillar det där spelet som är före =)

 På facebook såg jag att Hanna hade hittat en artikel som har tagit upp något som vi människor har glömt bort.
Ett handskrivet kärleksbrev...
Jag har de jag har fått som ung i en papperslåda och ibland tar jag fram dem för att läsa de underbara orden som någon har skrivit till just mig...
De skrivna orden är en riktig konst sa läs och ta till dig detta tips som jag tror verkligen är något som påverkar mottagaren längre ...


Med taxi chaufförens råd i minnet men utan målet om att ge mig på jakt efter serbiska män säger jag nu godnatt till er alla...

3 kommentarer:

  1. öpp öpp öpp, ha nu inga fördommar om serbiska män Michela.. alla är inte puckon ;) Mvh Halvserbiskan Natasha

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Det var nog chauffören i sig som hade fördomar, inte jag men det han trodde skulle göra PR för dem hade nog mer en tvärtom effekt =) Jag skall nog inte uttala mig i den känsliga och privata fråga då jag saknar den erfarenhet som ett sådant svar skulle behöva =)))) Låter helt enkelt bli och fortsätter att tro att vissa saker hänger mer på individen än på nationaliteten =)

    SvaraRadera
  3. Io, per esempio più di un anno fa che sono single ho un figlio di 14 anni non è facile avere tempo per la mia vita, ma hai sempre una speranza. Vi basta lasciare la porta aperta. Che l'amore è più di quanto si pensi serca una donna forte come la vostra intelligente Amo la sua figlia è una buona madre è difficile da trovare. Forse un passo nel vostro negozio di dire ciao ia hoi mi presento.

    SvaraRadera