tisdag 1 november 2011

MORGONTANKAR ...

Om en vecka vid den här tiden är jag och Nicole på Landvetter med våra väninnor för att tillsammans åka till värmen i en vecka.

Det har gått 1 år sedan jag hade semester sist och det har varit ett intensivt år på många plan vilket gör att jag har nog sällan längtat eller behövt mer komma till avkoppling, sol och värme.
Det innebär dock även att jag fyller 40 då vi åker samma dag som jag når den respekt ingivande åldern som börjar med en 4 och slutar med en 0 =)

Av mina ord kan man nästan ana någon slags ålders"kris" men om tankar om att tiden går alldeles för fort, om att jag vill hinna med så mycket mer samtidigt som jag vill fortfarande känna mig något ung och frisk, OM dessa tankar kan benämnas med ordet ålders"kris" så lider jag av just det men jag tror att sådana tankar om livet och tiden är rätt så vanliga ... Jag tror vidare bara att många inte vill erkänna den lilla "rädslan" för att bli äldre för att det är lite "tabu" att säga att man vill känna sig eller vara något ung.

Vi förväntas acceptera och älska våra rynkor, att kroppen tappar den där elasticitet (som den iofs. nog aldrig har haft =) men det gör inte jag ... Jag älskar det hos andra men inte hos mig...
Visst är det vackert med ett talande ansikte där rynkorna speglar skratten, livet, sorgen; bilder på äldre människor är bland det vackraste som finns men jag vill inte än ... 
Jag vill vara 40 länge till samtidigt som jag hade nog inte orkat vara det i all evighet.
Det finns nog en mening även med åldern =)

En väninna och jag har ju lovat varandra kortspel och sherry samtidigt som vi pratar vid bordet om alla våra små och stora äventyr. Bara det kommer att ta några år och så har jag en liten bild som många har förmedlat över hur jag kommer att vara som "äldre"... Den bilden får mig att le vilket inte alls är fel. Sherry är vidare väldigt gott så kanske att jag snart tom. går och längtar efter den tiden... Det vänder snabbt i tankarna =)

Oavsett vad så längtar jag nu efter Landvetter och att få inleda mina 40 med champagne eller latte =) efter passkontrollen, att få ligga på en solstol med Linda bredvid medan barnen glatt leker i poolen och kanske titta på någon snygg pappa i smyg bakom solglasögonen =)

One week left och snart inleds dagen med min lilla latte =)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar