måndag 28 november 2011

MITT MÖTE MED TOMTEN ...

Under en middag för flera år sedan sa en tjej:
"Jag prioriterar att resa" vilket jag instämde till.
Min dåvarande sambo märkte på mitt språk och sa "Michela, jag skall lära dig en sak när det gäller svenska språket. Att prioritera innebär att prioritera bort vilket du inte riktigt gör"
Han sa det med glimten i ögat men visst är resor något jag prioriterar även om tiden för att göra längre resor är nu som nyföretagare knapp ... Förhoppningsvis snart ...

I vilket fall skulle jag berätta om mitt möte med ingen mindre än Tomten.
Jag har redan tidigare bloggat om detta men det var nog rätt så länge sedan och tänker därför berätta om detta igen då flera läsare följer min blogg och då jag hoppas att barnen i oss finns hos flera =)

Detta möte skedde på ön Aruba, en ö som ingår i ABC öarna och som ligger i närheten av Venezuela.
Det var jag, min dåvarande sambo och Nicole som tog en resa på 10 dagar till denna mysiga ö.


Vi bodde här och skall ni till Aruba rekommenderar jag att bo på samma hotel då det är endast gästerna från hotellet som får komma till hotellets privata ö, nog det vackraste jag har någonsin sett ... Då jag har tagit kort på korten är färgerna inte som de är i verkligheten ...


Bilder från den privata ön där flamingo fåglar går på stranden.
Som en grön-turkos lagun...







En dag gick Nicole och jag till lobbyn och där såg jag honom.
Med sitt vita hår, sitt långa vita skägg och sina snälla ögon fanns det inga tveksamheter.
Jag kunde inte sluta stirra på honom... Tomten iklädd hawaii skjorta på Aruba.
Var han där på semester? Vem var han där med? Han såg nog att jag tittade på honom med öppen mun av min förvåning så när han gick in i hissen, vände han sig mot mig, stirrade mig rakt i ögonen och sa "Ho Ho Ho".

Jag höll i Nicole och sa till henne:
"Nicole, vi har sett Tomten".
Vi gick snabbt tillbaka till min fd sambo, jag berättade om vår träff med Santa och han skakade med ett leende på huvudet:
"Michela Michela Michela"

Ja ... Michela tror på Tomten och nu när jag vet att han åker till värmen för att vila upp sig vet jag också att hans hög säsong innebär inga större problem då vi klarar av lite jäkt och stress när det bara handlar om perioder ...

Från mig till dig:
Fortsätt att tro, i do =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar