söndag 27 november 2011

HELENS BEAUTY CENTER FYLLER 20 ÅR!

Vaknade för 45 minuter sedan med en lite lätt huvudvärk, en sådan som de flesta får efter mängder av alkohol och som jag får efter bara 2-3 glas för sanningen är så enkel att ett glas is enough för mig.
Jag är den italienskan som inte dricker eller skall dricka mycket vin, som inte kan laga mat och som inte gillar ost =)
Ibland är det lite roligt att vara ett undantag, det känns som att vara en liten rebell =)

Igår var det fest på Plaza Hotel i Borås och anledningen till detta är att Helens Beauty Center fyllde 20 år. Mellan 400-500 gäster kom för att fira detta!
Att bjuda på en sådan tillställning sticker självklart ut i lilla Borås vilket jag tycker är bra då livet är inte roligare än vad man gör det till =)
Då jag är sällan ute i Borås och då jag är sällan ute överhuvudtaget så kände jag att jag ej ville gå på denna tillställning osminkad som jag ofta är så Foroogh på Mist fick uppdraget att sminka mig lite.

Tyvärr ser jag lite konstig ut på detta kort men det var den jag tog för att visa den fina sminkningen så jag får bjuda på ett litet buttert ansiktsuttryck som dock ej speglar sanningen =)


Annika, Eva, Mats & Anders kom lite tidigare med lite vin för en trevlig pratstund innan vi tog oss till festen.
Vi möttes vid entrén av värdinnan som glänste i en vacker silvergrå klänning. Självklart hade alla de som jobbar på Helens snygga håruppsättningar vilket inte förvånar då många är frisörer.
Alltid roligt att se människor som tar fram sin snyggaste jag, man blir inspirerad att "piffa till sig" lite extra både till vardag som till fest för visst borde vi tänka lite mer på det estetiska?

Man lever ju trots allt bara en gång ...

Några bilder från kvällen kommer här:

Eva & jag med lite extra ren hud efter ansiktsbehandlingen  =)
Så shining!!!

Linda dansade & njöt av kvällen samt av den uppmärksamheten hon fick av många intresserade blickar...  
Så klassisk och naturlig vacker och kan bara tänka mig hur attraktiva vi blir efter vår pånyttfödelse då vi skall tillbringa några dagar hos Maya indianerna om ett par år =) 


Tania & jag hittar alltid till varandra =)


Calle som är en känd profil här i Borås och som jobbar som frisör på HBC hade stylat några modeller som vi fick se under en trevlig visning.




Vackra Celine kunde jag inte annat än att fota. Helt klart en blivande modell ...


Tack Helen och övriga på HBC för en fantastisk tillställning och kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar