onsdag 16 november 2011

TANKAR ...

Gäspar och längtar till sängen efter ett vanligt jobbdag men med få timmar sömn bakom mig.
Det måste vara denna respektabla åldern som jag nu har nått som gör mig lite extra trött =)


Nicole är hos sin pappa och jag hade velat ha henne här hemma så att vi hade kunnat titta på några av de få bilderna vi har tagit under veckan som har varit och prata ...
Å andra sidan är jag glad över att hon längtade efter sin pappa med familj efter 10 dagar så det är bara att bita ihop och fokusera på allt annat som behöver min fokus =)

Det är med lite spänning och förväntan som jag ser fram emot två lördagar där vänner vill låna mig för lite mys då jag fyllde år för en vecka sedan.
Älskar mina vänner och blir lite trött på mig själv över att jag inte uppmärksammar dem mer.
Jag borde göra de mer liksom kanske även du?

Det känns bättre för min ego om jag inte är ensam över att vilja så mycket, jag tänker en massa tankar men så har dessa en förmåga att ofta stanna där liksom Julkorten som aldrig blev postade...
Att det är "tanken som räknas" är inte alltid en sanning. En tanke är något positivt i sig, ett bevis på att viljan finns men ensam, utan själva handlingen får den aldrig den kraften, den blir aldrig beviset på att man vill mer än att man inte.
Tankar och handlingar borde alltid finns i ett och samma, en önskan och ett hopp på att bli bättre på ytterligare en sak.

Nu har Knut hunnit komma hem och nu när min fyrbenta sambo är hemma kan vi snart önska varandra godnatt. Inatt finns risken att orden följs av den snabba handlingen att somna...
Skönt att vara tillbaka men vi mammor har redan planer på en resa till nästa år vid samma tidpunkt men även på en resa om 2-3 år om att bli "pånyttfödd" hos Maya indianerna...
More will come... Ler ... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar