fredag 18 november 2011

JUL I BOLOGNA!


Sakta men säkert närmar sig Första Advent och sedan är det snart Jul. Tiden går sååå fort dit så jag hoppas vara en av de som hinner stanna upp och njuta. Jag önskar mig verkligen en mysig december med de små tingen som förgyller sinnena. 
Pepparkaksbakning (Jessica, säg att du ordnar detta, please? =), julgodis, skridsko på torget, brända mandlar (glömde att jag skall banta =), vantar, mössor, sång i skolan mm...

Julen skall jag och Nicole fira hos min syster med familj. Vi träffas sällan och hörs sällan och därför ännu viktigare att få komma hem till Bologna och fira denna högtid.
Ibland saknar jag min stad och alla de husen, torgen, dofter, smaker som har gjort mig delvis till den jag är ... =)

Nicole och jag åker sent den 23 så att jag hinner jobba och är tillbaka den 27 så det blir en snabb visit men då skall vi bara mysa och umgås med lilla Matilde och min syster.
Nu har lillisen lärt sig att gå och jag längtar efter att kramas och pussas...



Knut måste vara hemma i Sverige men i Bologna finns den här butiken dit vi självklart skall för att köpa honom en julklapp =)
"Pets and the city" 
Finns det en marknad i Borås tror ni? =)


Mår lite bättre men skall ändå lägga mig för risken är att jag är under påverkan av tabletterna bara =)
Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar