torsdag 3 november 2011

KAOS & PACKNING

Dagen i butiken har varit hur trevlig som helst bland underbara kunder, latte, små muffinsar (fick aldrig min dock då min kära kollega gav bort  den =) och leveranser på fantastiska jackor och ting från Bali.

Hemma är det dock 
KAOS
och jag känner att jag blir på så dålig humör av allt stök ... MEN Nicoles rum skall tapetseras medan vi är iväg på semester och alla hennes möbler och grejer måste självklart ut från rummet.
INTE konstigt att det ser ut som att kriget har varit i de 10-12 kvm som hennes rum består av men förhoppningsvis kommer guldiga hundar att välkomna oss när vi kommer hem och då kan jag möblera om och göra hennes rum lite mer á la vuxen eller rättare sagt á la mindre bebis =)

Det är den här tapeten som vi  har valt och tapeten heter just "Tillsammans" och är designad av den talangfulla Lisa Bengtsson.
Lisa och hennes Tillsammans serie har uppmärksammats i flera inredningstidningar.


I butiken säljer vi just tapeter på beställning, kuddar, muggar, assietter och det vi inte har kan vi alltid se till att ha inom ett par veckor.
Man blir glad, en bladning av glamour och humor så det skall bli riktigt roligt att satsa lite på Nicoles rum nu...
Rom byggdes inte på en dag men vi börjar med väggarna för att avancera med annat =)

Nu ligger lillan och jag i sängen.
Hon läser och jag bloggar =).
Hon har velat packa då hon är hos sin pappa fram till måndag eftermiddag då vi åker på tisdag redan vid 5.15 från Borås och då finns det ingen tid för packning.
På listan hade hon skrivit: kläder, smink, dator, minne från Knut, minne från pappa, minne från Albin, minne från Anna, gossedjur, böcker, dvd mm... 
Har försökt styra lite packningen för det känns som att vi klarar oss utan att behöva sätta upp ramar på nära och kära på hotellrummet =)

Själv har jag tagit den minsta resväskan, en sådan man ofta har när man åker iväg en week-end.
Less is more och ser det som en utmaning att packa light då jag ofta har med mig så mycket som inte används... Man skall ju lära sig av sina tidigare erfarenheter och hoppas att erfarenheten blir att inte behöva gå i samma kläder i 7 dagar pga. saknaden av ombyte...
Liten är den men det mesta får plats =)


Startade med en tidig morgon med intervall träning så nu är jag rätt så trött och väljer därför att säga "buonanotte" till dig ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar