lördag 5 november 2011

VANOR

Good morning saturday!
Vaknade kl. 3.30 och har haft ögonen öppna sedan dess...
Jobbigt när man inte kan somna om så det var bara att sysselsätta sig med lite läsning och med "Skavlan" talk show. Underbart att man kan titta på det mesta på datorn då jag gillar inte att låsa upp mig framför teven vid bestämda tider.
Ibland vill jag bestämma själv =)

Efter en liten morgon promenad med Knut är det nu dags att ta lilla rundan förbi Orion för att hämta min morgonlatte och för att sedan gå vidare till butiken.
Vanor är ibland riktigt trevliga =)

(Denna vinterjacka/parkas från Moscow finns att handla i butiken. Passar på med lite egen annonsering =)


Det många uppskattar i ett förhållande är att ens partner vet oftast vad man gillar.
Vilken pizza man vill beställa, vad man dricker till maten, hur kallt eller varmt vatten man vill ha i badkaret mm...
Själv räcker det att jag visar mitt lilla ansikte så vet de på Orion: law fat latte och ibland en liten solrosfralla =)
Skall jag överraska med en fat latte och en semla någon gång kanske? =)
Flyttar fram den överraskningen då jag har ju några bekvämlighets kilon som har lagt på sig under senaste månaden. 
Alla varnade mig för att jag måste sluta väga mig då jag var som besatt av vågen.
Jag slutade med den vanan i 5 månader med resultatet att visst är det skönt att slippa gå på den varje morgon men med följden att jag har gått upp...
Skall ta fram min lilla friend/enemy så fort jag kommer hem från semestern MEN inte en dag innan dess...

Nu ... out of the door! =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar