söndag 20 november 2011

LOVE IS ALL AROUND

Vilken dag det blev igår och vilka svullna ögon jag vaknade med imorse men av någon anledning, ingen märklig sådan dock så blev jag väldigt känslosam när jag till slut satt på "Färgeriet" omringad av vänner. Att känna att de var där en lördag kväll för min skull, att de hade planerat dagen och att de hade lyssnat på vad jag innerst inne önskade mig mest av allt fick mig helt enkelt att tappa den där kontrollen som jag brukar ändå ha.
Jag grät nog mycket för tom. den trevliga kvinnan som serverade oss tog mig på axeln och kollade om allt var bra =)

Först skall jag dock vrida tillbaka klockan till 13 då Louise kom och hämtade mig i butiken för att tillsammans gå och äta en lunch på Espresso House.
Efter en mysig sådan gick vi mot Restaurang Renässans för att gå in där... 
Jag såg nog ut som ett ? men så fort jag kom in förstod jag.
Den underbara Katrin Skoglund hade sin vernissage där och hennes tavlor såg jag första gången för ca 1 månad sedan och har gillat dem sedan dess.







Tavlorna har roliga namn med mycket "glimten i ögat" faktor och det är bus och liv i tavlorna.
Gillar dem för det där lilla allvarliga skämtsamma tonen de innehåller.
Här nedan "Uppståndelsen" =)


Vi satte oss en stund och njöt med ett glas champagne i handen över miljön och det trevliga kring oss.
En bekant satte sig med oss och vi hade en trevlig konversation med bland annat gamla minnen.

Sedan var det dags att gå ut med Knut för att sedan få direktiven att packa följande:
- en kokbok (tog Nicoles för säkerhetens skull... Enkla recept var min tanke ifall jag skulle få laga något)
- bikini
- en klänning
- keps


Med ett leende på läpparna fick jag sedan snällt sätta mig i vardagsrummet och vänta.
Fick min "sleep skydd" för ögonen och blev "slussad" till en bil som väntade utanför dörren.
Det kändes så konstigt att åka bil i mörkret men pirrigt att inte veta ...
Vi stannade, Louise & Petter hjälpte mig och vi gick in innanför en dörr.
När jag kom in kände jag doften av "spa" och kände avkopplingen skölja över mig direkt.

Ögonbindeln togs bort och jag fick klä av mig för att sedan få en skön kroppsbehandling med Spirulina och ansiktsmassage och mask.
Sååååå skönt!
När jag låg nerpackad bland de varma filtarna var jag på väg att somna =)
Helt plötsligt stod Louise där i deras rockar och med ögonbindeln på mig tog hon mig till ett rum.
När hon tog av mig den stod flera vänner där med champagneglas i handen och sjöng för mig.
Mitt i rummet stod en gungstol och jag blev så glad!!!

Louis Vuitton väskor i all ära, men är det något jag verkligen ville ha var det just en gungstol.
Jag tror mig gissa att den personen som inte fanns där igår hade just tänkt på det om hon hade varit med men då jag visste att hon inte skulle göra det trodde jag inte på att någon annan visste om den här önskan men så fel jag hade!!!
Jag satte mig där och prov gungade den (bild har tagits men då det var inte jag som tog korten har jag dem inte i dagsläge)
Gungstolen är väl använd och gammal och jag älskar den!
Måste hitta lite plats till den i mitt lilla hem för den skall vara här som en påminnelse över mitt mål i livet:
att sitta som gammal på min gungstol och tänka "damn, vad jag har levt livet"
Livet är en berg & dalbana, vi gör allt för att slippa ångra saker & ting men hamnar ibland just i situationer som vi ångrar vi hamnade i.
Ånger kan dock leda till bra saker, de får oss att öppna upp ögonen för ett fel vi gjorde och ger oss möjligheten att lära oss något av det. Utan misstag, kritik och beröm har vi inte riktigt levt och ja, jag tror verkligen att jag kommer att känna så om 40 år...

Vi bubblade bubbelpool, drack champagne och njöt med en massa skratt, skratt som fortsatte på restaurang Färgeriet där vi njöt av en god middag.
Nya ansikten anslöt sig där och kvällen blev en underbar sådan med en massa skratt och gråt.
Länge sedan jag skrattade and i really enjoyed it.




Jag tackar ALLA för visat intresse för tro mig, jag blev verkligen rörd och så rörd att tårarna rann på mina kinder även imorse...
Love är verkligen all around!

3 kommentarer:

  1. Det är bara för att du är du.

    /L

    SvaraRadera
  2. Jag har också en sån grej för just gungstolar... fast jag vill sitta på en brygga och gunga och tänka tillbaka på livet ;) Sjukt

    SvaraRadera
  3. Vi är alla unika på var sitt sätt och jag kände mig såååå älskad ... <3
    Helt sjukt och helt underbart =)

    SvaraRadera