måndag 7 november 2011

UPPVAKTNING ...

Samantha i "Sex in the City" har sagt att "det spelar ingen roll hur mycket vi gör för att se yngre ut, åren går ändå", för visst gör de det och egentligen får man kanske vara tacksam för detta då det är trots allt skönt att inte längre vara 20 år även om då ville man absolut inte bli 40...

Vi förändras liksom vår omgivning och det som är nu känns ofta rätt.
Som mormor till en väninna har sagt "även jag är fortfarande 25, 40, 50, för jag är det plus lite till" och det är precis det vi är.
Ibland är jag 6 år och vill bara ha en puss på pannan och ibland är jag 18 och rodnar av en komplimang...
Vi är alla åldrarna som har varit, en viktig och trevlig insikt att få från en kvinna i plus 90 åldern som har mycket att säga om livet och som genom egna erfarenheter har nog tänkt en del...

När vi kom hem efter att ha lämnat Knut ville Nicole titta på "Ensam mamma söker" för att helt plötsligt slänga sig ut orden:
"Mamma, jag vill ge dig min present nu, för det är rätt tillfälle"
Hahaha! Jag tyckte också att det var rätt tillfälle så jag tog emot den med ett stort leende.


Presentkort på bio & Babbel att användas tillsammans med Nicole.
Hon har lärt sig att de bästa presenterna är upplevelser där man själv får närvara =)


Helt plötsligt ringde det på dörren. 
Iklädd i flanell pyjamas och rosa tofflor öppnade jag dörren för att se Jessica, Louise & Petter stå där och sjunga med en bubbel flaska i handen.
"Tanti auguri a te" sången har visst gått i arv =)


Ett mysigt grattis kort där en ledtråd angående min kommande present stod:
kroppsvikt!
Hmmm... Först tänkte jag: fettsugning? =) 
Vet att mina vänner är mer smarta än vad jag själv är =) så funderade vidare ... att se till att jag tränar 6 ggr i veckan? Kan de vara så hårda? =)
Sedan kanske att jag kom på det ... kanske att presenten har med kroppsvikt och rädsla att göra? =)
Vi får allt se men vad NYFIKEN jag är !!!


När mina kära vänner lämnade hemmet insåg jag en sak.
Jag ville packa i en större resväska och INTE i den lilla jag så duktig hade lagt mina kläder och berömt mig själv för min light packning.
Jag är light endast när jag köper latte, när det gäller allt annat är jag allt annat än light!

Nicole skrattade när jag sa "det blir sällan som din mamma planerar och tror om sig själv".
Hon instämde med ett leende och tillsammans gick vi till vinden för att hämta den STORA resväskan.
Nöjd med att klänningar, skor, väskor, shorts och annat nu får plats kan jag snart somna för att vid 4.45 väcka Nicole med de mysiga orden:
"Nu är det dags att åka ... "
Vi älskar de orden då de innebär att ett litet och stort äventyr är på gång.
Ibland kan ett äventyr innebära att endast njuta av sol och bad för när detta inte hör till vanligheterna är just även det ett äventyr.
Förra året aktiverade vi oss med Disney parkerna. I år skall vi inte gå många meter ... Rummet-solstolen och kanske gymmet ngn gång ...

Nu blir det slutbloggat för idag men självklart bloggar jag från Pyramidernas land även om vi själva kommer att se pyramiderna endast i souvenir butikerna =)
Nu tackar vi för oss ... vi lämnar vinterjackorna


och drar på oss bikinin imorgon efter lunch.


Klockan 5.20 blir vi hämtade i mörkret, kl. 6 checkar vi in, kl. 6.30 sitter vi och myser i kaféet på Landvetter och luktar på parfymer och sedan är vi framme runt 13 tiden...

Klockan 16 skall jag bjuda mina medresenärer på en god svalkande drink i solen för just vid den tiden föddes jag... Otroligt att 40 år har gått sedan den dagen, jag vänder mig och tittar på min lilla... 
Detta är verkligen den BÄSTA åldern och tankarna kring åldrandet är inte för det som är men för det som kommer för jag vill inget annat än att vara där jag är:
18 år plus 22 års erfarenhet och det är just den erfarenheten som ger mig glimten i ögat...

Kram till dig!

1 kommentar: