söndag 6 november 2011

GOTT & BLANDAT

Väskorna är packade, håret är tvättat och tvätten är i gardroben 
(inte riktigt än om jag skall vara helt ärlig ... ) 

Nicoles rum är tömt på det mesta och skrattade då mobilen ringde och en allvarlig röst frågade var jag befann mig. Svarade ärligt att jag var i Nicoles rum där jag höll på att greja och då sa rösten att jag fick inte gå till datorn då hon hade av misstag skrivit något som hade hamnat på wallen, något angående en viss person som snart skall fylla 40 ... Hmmmmm ... Nu blir jag allt nyfiken och måste erkänna att den lilla flickan i mig (vi alla har henne i oss), den nyfikna som går och känner på julklapparna och som frågar efter ledtrådar ... Just hon vill veta, medan den mer mogna och sansade delen i mig, den som står av endast kanske 10% av mig =), hon luskade inte på väninnans wall strax därefter =), det var den andra som gjorde det, men då hade vännen redan hunnit ta bort all information...

Det finns alltså små hemligheter som försiggår ... Får jag säga att jag älskar det? Får jag säga att jag är tacksam för det? Får jag säga att visst är det roligt att ordna åt andra men att det är ändå roligare att få vara den som hemligheten är menad till? =)
Roligt och spännande att få komma hem från semestern också =)

Nu skall jag torka håret så att jag ser representabel ut som 40 år minus en dag imorgon... en dag som skall börja med italienska konversation med mina elever då för er som inte redan visste om det har jag nöjet att få undervisa 2,5 timma i veckan.
Älskar det med!


Så här ser Nicoles rum ut just i skrivande stund =)
Allt är snett och borta men ni skall bara vänta ... Det kommer att bli så läckert när allt är done & de nya tapeterna är på plats.


Log när jag såg vad Nicole hade packat i sin resväska.
Hon hade varnat mig om att hon skulle ha med sig ett minne från Knut så ramen med en bild på mina två små förvånar mig inte ... Den får helt enkelt följa med på vår resa =)


Ikväll blir det den enda serien som jag numera följer 
Pan Am
som med sin replik "we are the american dream" tillhör numera en favorit.

Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar