måndag 22 augusti 2011

VÄSKOR ...VÄSKOR ... VÄSKOR =)


Om vägen till mannen hjärta går genom magen tillåt mig denna gång säga att vägen till vissa kvinnors uppmärksamhet går genom accessoarer... =)

Nu skriver jag detta med glimten i ögat så att ni inte drar allt för snabba slutsatser då ni kanske har en tendens att göra detta MEN jag vill poangtära att vissa av oss blir glada över så enkla ting som en väska.
Här har ni beviset =)
Att det nu råkar vara en Gucci väska gör inte min väninnans leende mindre salig =)

Som vanligt skyller jag mitt omdöme om olika saker som lätt kan kritiseras på mitt kulturella arv.
Italienska kvinnor älskar accessoarer och italienska kvinnor älskar presenter.
Nu har jag skrivit det =)
Tania, are you italian maybe? =)


Idag gjorde min väninna L. även pannkakor till min dotter då de skall på utflykt imorgon och skall därför ha med sig lite lunch.
Anledning till att Nicole sa att L. fick gärna göra även till henne då hon var där medan jag jobbade idag var enkel.
"Mamma gör tjocka pannkakor. Hon säger att de är sådana i Italien" =)))

Som sagt, det kulturella arvet är bra att skylla på om det nu gäller tyckandet om att det är roligt med presenter eller om ens pannkakor är tjocka & därför mindre uppskattade pga. det =)

Själv har jag bloggat om en LV väska i 2 år och inte fått någon.
Ger upp hoppet och lägger mina tior i en spargris ... Kanske när jag blir 50 ... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar