lördag 27 augusti 2011

LINAS MATKASSE

Nu har jag gjort något som jag har tänkt göra sedan länge tillbaka.
Med den kritiska insikten att jag är väldigt väldigt dålig på att vara den mamma som lagar bra mat till sin dotter genom bra råvaror, fantasi och matglädje har jag nu klickat mig fram till "räddaren i nöden"

Jag har nämligen bestämt mig för att prova på att köpa Linas matkasse som anländer till vår dörr på söndagar eller måndagar med matvaror samt recept för kommande 5 dagar.
Tänkte testa detta och är vi nöjda beställa den under den vecka som Nicole bor hos mig.
Recepten skall vara av något enklare slag så att även jag kan klara av detta och om Nicole nu skulle säga att hon ej vill ha det så får hon inget annat.
Det som serveras är det som kommer att finnas helt enkelt.
Inga mindre nyttiga alternativ kommer att köpas in av mig.
Så hård skall jag vara i vad jag serverar till min lilla ... Hoppas att hon vänjer sig att äta det och jag att laga det ... =)

Jag kallar själva klickandet till beställningen för ett steg mot rätt riktning.
Jag försöker åtminstone ändra på något som har varit och är "mindre bra" till något som bara kan bli "bättre" ...

5 september får vi får prova på "matkasse" =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar