tisdag 23 augusti 2011

LIFE IS ...

Gillar att vakna tidigt på morgonen, smyga ut från sovrummet där Nicole fortfarande ligger och sover (hon sover med mig, det stämmer och hon har sagt att hon kommer att göra det hela tiden =), sätta mig i soffan, ta en mysig filt på benen och sätta mig med datorn på.

Ibland är jag verkligen nöjd med de små tingen i livet medan ibland har jag stora önskningar.
Minns en fd som uttryckte ofta hur nöjd han var med livet medan jag tittade på honom och hade önskat känna likadant.
De stunderna då jag verkligen är helt nöjd är fantastiska.
Minns så väl en sommardag när Nicole och jag hade bott i denna lägenhet i kanske ca 1 år.
Vi gick utanför fönstret och då sa jag:
"Nicole, vet du att om jag hade tittat in i den här lägenheten så hade jag tänkt att i exakt en sådan hade jag velat bo. Om jag hade sett Knut hade jag tänkt att exakt en sådan hund hade jag velat ha. Om jag hade sett vår Latte bil hade jag tänkt att exakt en sådan hade jag velat äga.
Vet du vad detta betyder? Att vi har faktiskt det väldigt bra"

Den känslan & den insikten fick mig att må så bra minns jag.
Nu har jag dock inte Latte kvar och hade istället velat flytta till en större lägenhet.
Hur är du?
Är du nöjd med det du har eller fokuserar du på det du inte har?

Ibland kan jag tycka att det kan vara bra att vela något "mer" då det kan få oss att agera mot nya mål, men ibland kan jag istället tycka att åtminstone jag borde vara mer glad för vad som redan finns.

Jessica & jag har pratat att en kväll gå ner till butiken för att lägga oss på golvet som man gjorde som barn. Minns ni när ni var små, låg på gräsmattan och tittade på en stjärnblå himmel?
Vi vill göra det men i vår egen butik.
Vi vill göra detta för att njuta av känslan, för att känna och må bra av allt det som den faktiskt innebär. 
Att helt enkelt stanna upp och inse att en dröm har besannats.
Hur många flickor/kvinnor drömmer inte om att öppna en butik?
Hur många flickor/kvinnor drömmer inte om att få jobba med en bästa vän?
Vi får göra något som vi har velat göra trots allt jobb som detta faktiskt innebär.

Som Forrest Gump uttryckte det ...

(Bilden är tagen i Miami för 4 år sedan)



... och många av oss har nog haft turen att ha valt de rätta pralinerna ... 
Sluta därför inte att äta choklad ...

Önskar dig en fantastisk dag!
Själv skall jag göra i ordning Nicoles lilla matkasse som hon skall ha till dagens skolutflykt.
I den bland annat pannkakor gjorda av min kära väninna som vet att mina blir 1 cm tjocka =)
Efter att ha lämnat Nicole och tagit den lilla promenaden med Knut blir det frukostmöte med Jessica.
Redan i dessa meningar ser jag hur många goda praliner jag redan har ätit =)

GOD MORGON!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar