tisdag 9 augusti 2011

3 FRAGOR = 3 SVAR

Fick följande 3 frågor sent igår kväll via mail av en person som inte hittade tillbaka till min blogg men kunde göra det genom att googla på följande ord: Borås, Italien, knut, hund.
Google är otrolig. Med de orden hittade den personen åter till min blogg =)
Knut verkar vara ett slags nyckelord =)

1- Sängen är tom av en anledning?
Sängen är inte direkt tom. Varannan vecka ligger jag och min dotter och sover bredvid varandra för att veckan därefter ligga själv i den.
Känner mig sällan ensam, då jag är lite av en ensamvarg mellan mina mer sociala dagar =)
Svaret är därför att om nu sängen räknas som tom är det av den enkla anledningen att ingen har fått upptaga den =)

2- Tur kan vända när som helst?
Sure it can and it will ...
Tror på en positiv livssyn även om jag, som kanske du, hamnar i små och stora form svackor där vi känner att berg och dalbanan inte riktigt har en jämn balans.
 Tror dock personligen på att det gäller att se de små tingen som kan leda till ett leende i vardagen.
Dessa kan presentera sig i form av ett efterlängtat ord, mötet med ett rådjur, en bränd sockerkaka eller whatever...
Det handlar om att se dem samt uppmärksamma dem.

3- Fantasi sätter inga gränser för hur ditt fortsatta liv skall utvecklas?
Vissa har redan á priori bestämt sig för vissa mål i livet då de så säkert vet vad de vill.
Jag är nog den som mer har vetat för stunden då jag trivs med mycket i livet och tycker själv att jag har en någorlunda bra anpassningsförmåga.
Märk: tycker det själv om mig vilket inte behöver betyda att så är fallet ... =)
Fantasin vill jag använda i skrivandet, inte för att hitta på saker men för att formulera dem så som jag vill och längtar efter.
Jag tror att planerna för mitt liv är större än jag tror och jag måste bara lära mig att vilja dit själv.
Fantasin har inga gränser ...

God morgon!








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar