söndag 21 augusti 2011

JAG GILLAR HÖSTEN

Vaknade vid 3 & smög mig ut till vardagsrummet så att lillan kan sova vidare.
Knut ligger och snarkar och jag läser några av de modetidningar jag köpte in igår då mitt nuvarande yrke handlar just om att söka upp märken, se vilka trender som kommer & hålla mig lite á jour inom denna bransch.

Fortfarande mörkt ute men jag gillar det. Hösten är nog min favoritsäsong på året.
Varför?
Först & främst innebär lite mörker mindre stress & möjligheten att kura ihop sig under en filt när man kommer hem med ett gott och varmt kaffe och mysiga tofflor eller sockar.

Något jag vill planera denna hösten är även några trevliga helger med vänner antingen i Sverige eller utomlands. En liten tjejresa med sina väninnor är inte helt fel att se fram emot.
Och det är inte bara några weekend på annan ort som kan förgylla hösten.
Bokklubben startar igen med nya tag, i butiken planerar vi olika teman för våra kundkvällar som vi tidigare inte har haft, jag skall gå på konstutställning (planerar in att se på Gynnings sådan när hon kommer till Göteborg) & muséer och så älskade bion med många nya filmer att se fram emot.

Att börja träna rutinmässigt är lättare på hösten då just rutinerna är något som kännetecknar denna period på året. Tidiga morgon på gymmet för att sedan ta en skön dusch och en latte på vägen innan jobbet.

Mössor, halsdukar. Älskar den typen av accessoarer. Att vira in mig i sköna material är inte helt fel.
Till butiken har vi beställt underbara mössor som jag läääängtar efter.
Den här är en av de många modeller som kommer.


Pyssel & mys. Det känns mer höstligt att få pyssla & mysa. Inte för att man ej kan göra det på sommaren men nu blir det "godkänt" att vara hemma & aktivera sig så som man bäst vill.
Vill börja måla bland allt annat ...

Det finns så klart flera olika anledningar att gilla hösten och då höst lär det bli kan det vara helt rätt att hitta de positiva inslagen som hänger med denna tid. Synd vore annars ... =)

Nu skall jag krypa tillbaka till sängen, lägga armen kring Nicole och blunda.
Höst, kära höst ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar