tisdag 16 augusti 2011

SNARKNING ...

Tiden har inte räckt till min privata blogg men å andra sidan skall man skriva när man verkligen känner för att skriva av sig, för att uttrycka sig, för att ventilera tankar och idéer med sig själv i ett offentligt forum.

När jag vaknade denna morgon kunde jag inte låta bli att skratta för jag hörde någon snarka.
Den någon var Knut som låg och sov i soffan, på en mjuk filt och njöt nog av drömmar om en snygg pomeranian tik som viftade på svansen vid synen av honom...
Inte vet jag =), men snarkade gjorde han...

Bor du med någon som snarkar? 
Jag kan personligen INTE somna om någon snarkar eller om jag vet att han kommer att snarka.
När jag var sambo kunde jag börja "sparka lite lätt" eller "skaka om" N. som ibland anmärkte till att han inte ens hade somnat och kunde därför inte ha kunnat snarka men mitt svar är att jag gjorde det preventivt.
Jag visste sååååå väl att den där lilla "motor" skulle sätta igång och ville ta det säkra för det osäkra...


Minns att min pappa snarkade också väldigt djupt emellanåt och vet inte vad det är med "det där ljudet", men jag kan inte koppla ifrån det ...

Även om jag själv inte snarkar så kan jag ibland prata lite i sömnen.
Vad jag säger är nog inte så tydligt men åter min fd sambo berättade att han tyckte att jag växlade mellan mina två språk.
Jag pratade troligtvis italienska om jag var med italienare i drömmarnas värld och viceversa svenska om jag samtalade med just svenskar.
Så fyndigt av mig =)

Nu skall jag lägga mig och vem vet ... jag kanske parlais francais inatt om jag åker till Paris in my dreams =)
Dormez bien !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar