söndag 28 augusti 2011

ÄLSKADE STUNDER

Underbara regniga söndag =)

Vid 12 träffade jag min "förlängda famiglia" på Viskan för en gemensam fika.
Som vanligt vill alla bjuda varandra så L. kom på ett utmärkt sätt för att lösa detta.
Hon vände på våra respektive kort och lät flickan bakom kassan bestämma vilket kort hon skulle dra.
Det fick bli L. som bjöd oss =)

Vi var 3 och alla valde olika typer av kaffe ... 
Vi valde alla dock en ny kcal bomb med nutella som de hade kommit på själva i köket, L. & jag valde dock att dela så att det blev en light boll =)


Det var länge sedan vi bara satt och samtalade om de senaste nyheterna i våra liv och saker & ting händer kontinuerligt.
Många förnuftiga beslut L. & P. tar och många nya möjligheter har uppkommit i deras liv vilket är underbart då de själva är fantastiska personer.

L. gick lite stelt då hon hade sprungit Midnattsloppet igår i Göteborg.
Detta påminde mig om när jag hade varit med om en 3 dagars ridning där vi satt i sadeln ca 10 timmar om dagen.
När jag väl kom hem var jag mer än bara stel men lyckades ta mig ner till Hemmakväll för att hyra en film. Då jag gick så konstigt kände jag för att förklara mig för killen bakom disken.
Jag gjorde det med orden "Ursäkta mig om jag går så konstigt men det känns som om jag fortfarande har en häst mellan benen".
Han log åt den mycket märkliga och personliga förklaringen och så fort jag hade uttalat orden förstod jag hur lätt dessa hade misstolkats =)

Han frågade självklart med ett leende om hästen mådde bra även vid andra och tredje besöket...

Nu skall jag rasta min lilla hårboll till hund som tittar på mig med sina runda små söta ögon.
Njut av denna dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar