fredag 5 augusti 2011

BRIDESMAIDS

Hemkommen från bion och då från den omtalande filmen 
Bridesmaids 





Den känsla jag fick av den är att den försöker sig på en kvinnlig "Hangover", något som jag inte riktigt tycker att den lyckas med. Den är inte lika rolig som den först nämnda filmen men den har en story som jag gillar, ett budskap som lätt når fram till publiken.

Lite "too much" när det gäller karaktärerna då nästan alla går över den subtila gränsen men som kvinna känner man lätt igen sig i många scener.

Jag fastnade för 2 repliker i filmen.
Jag gillade när polismannen säger följande ord till den kvinna som spelar huvudrollen och som han håller på att bli kär i:
"Det är något med dig som hänger kvar"

Visst är det just den känsla man vill lämna efter sig? Man önskar att den man har träffat får en välbehag av den stunden man har tillbringat tillsammans så att den förhoppningsvis just hänger kvar ...

Maya Angelou har uttryckt detta med en av de bästa citaten jag vet:


Den andra repliken jag gillade i filmen är:
"You´re your problem but you even are your solution"
för visst är det så att vi alla kan falla men det är om och hur vi reser oss som är skillnaden...

Nu har Linda kommit förbi med Holly.
Nicole är överlycklig över att en av sina bästa väninnor är back in town och så är jag.
Vi har redan bestämt en liten utflykt med barnen, livet har sina fina sidor allt ...

Nu skall jag snart lägga lillan eller hon lägga mig =)
Önskar dig en trevlig fredag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar