torsdag 4 augusti 2011

MÖTET MED NORA

Idag kom en mormor med sitt barnbarn till jobbet och lilla Nora (som hon heter) är nog en av de sötaste barnen jag har sett.

Hon hade en påse från BR och som den nyfikna personen jag är frågade jag om jag fick titta vad hon hade fått.
Hon fann sig och tyckte nog att min kuriositet var  lite smickrande.
"Varför är du så nyfiken?" frågade hon mig med ett leende.
Förklarade att jag är det av naturen när det handlar om saker som intresserar mig, att hon skulle se mina ögon när jag får ett paket.

Berättade vidare om mitt möte med Tomten på Aruba, om att jag längtar efter ett badkar (hon har bjudit hem mig till sig så att jag får bada =) och att jag är ibland som ett barn.

"Varför är du ett vuxet barn?" 
Ja, den frågan är är inte den lättaste att svara på och är något av en sluten fråga ... =)))  

Ikväll skall jag ägna mig åt olika nödvändiga saker för att sedan lägga mig i tid då jag tänkte starta morgondagen med en härlig och tidig löpning.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar