tisdag 30 augusti 2011

IT S ABOUT A CHOISE, NOTHING ELSE ...

Det sker inte ofta att någon läsare väljer att lämna en kommentar här på bloggen men såg ikväll att en tjej har lämnat några rader och hon har ett önskemål som jag tänker tillgodose.
Önskemålet är ett inlägg om singellivet.

Först & främst så är jag nog den som aldrig under dessa 4 åren gått och längtat efter ett förhållande, att ha en man har aldrig varit mitt mål i livet.
Det kanske låter märkligt men jag trivs med min "single of choise" status, jag trivs med att dejta lite när jag har tid och plockar gärna ut godbitarna av det livet jag lever.

När jag var på Kanarieöarna för 2 år sedan med Nicole låg jag i solstolen, som enda ensamma förälder där med sitt barn och tittade på alla andra par.


Det som skrämde mig var att de flesta såg så trötta ut, de sa sällan några ord till varandra och bevittnade vid flera tillfällen hur kvinnorna blev sura och irriterade på sina män.
Jag kände inombords att så vill jag aldrig ha det för om ett parförhållande skall präglas mer av irritation än annat så tar det bara energi, den energin som är så viktig för ens välbefinnande.

Å andra sidan minns jag för 1 1/2 år sedan när jag och Nicole själva var i Orlando mötet med ett äldre par.
De stod och tittade bredvid oss på en av de alla fina showerna med alla Disney figurerna.
Deras leenden till varandra, händerna som kramades, ögonkontakten bevittnade att det är aldrig för sent  att uppleva kärlek och att det är samma känslor som utryms i det ordet oavsett ålder.
Vi samtalade med varandra och de berättade att de hade träffats för bara ett år sedan.
Det fanns en sådan värme & glädje mellan dem som jag önskade fanns hos alla som väljer att vara ett par.
När jag såg dem så log jag med munnen och i hjärtat för oavsett lite cynism så vill jag tro att det finns någon som får mig att vilja välja "couple of choise".

Jag själv har aldrig behövt peppa mig själv i min singel status då jag trivs så bra med det men förstår att vissa känner sig ensamma och längtar efter ett parförhållande.
Själv uppskattar jag nog för mycket min egen tid än så länge och om du är intresserad av ämnet så googla på freemale.
Har skrivit tidigare om detta begrepp som en engelsk sociolog har myntat för att beskriva kvinnor som liksom mig väljer frivilligt att vara singlar och han skriver att det krävs mycket för att de skall släppa sin status, men detta är självklart ingen omöjlighet.
Kärlek kan komma och om den kommer kan den komma när man minst anar det.


Jag som många andra väljer att vara en sk freemale tills jag väljer att inte göra det =)

Godnatt! 
Hoppas R. att du fick lite tips på peppande ord...



2 kommentarer:

  1. Hej Michela!

    Tusen tusen många tack för att du tillgodosåg min önskning.
    Tycker du är så sjukt bra inspirerande person och jag läser din blogg every day så keep up the good work and do what you do :)

    Kram
    Gabriella

    SvaraRadera