måndag 29 augusti 2011

SKOLBÖCKER, SEMESTER OCH VANLIGA BÖCKER...

Under en kortare period får jag nöjet att gå in som gymnasielärare i ett par timmar i veckan vilket är otroligt roligt då jag jobbade som just gymnasielärare i ca 6 år och trivdes oerört bra.
Att därför få gå tillbaka till salarna, skolmiljön, läroböcker mm. känns ... hemma =)

Idag började därför min dag klockan 8 och undervisningen höll på till 9.30. Slutade precis lagom för att öppna butiken.
Ibland är man allt driftig =)


Hade tänkt åka till Göteborg då min dotter önskar sig en viss sak i födelsedagspresent av vår hund Knut.
Knut får självklart en återkommande veckopeng för att kunna ha råd med sådana här inköp men då vi båda är lite lata denna eftermiddag använde vi oss istället av tekniken och fullföljde detta inköp helt online från vår bekväma soffa =)

Vad det är hon önskar sig av Knut sammanfattar jag med tre nyckelord: ett, rosa, skön.
Ni får se vid senare tillfälle vad det är =)

Väninnan Linda ringde idag för att berätta en "tråkig" nyhet.
Hon har fått mail av Ving att vår bokade hotell är inte färdigt tills vi skall åka så vi erbjuds ett annat hotell istället.

Inte som vårt första alternativ men kanske inte riktigt läge att klaga =)
Flickorna lär bli lite besvikna men är helt säker att de kommer att tycka att de befinner sig i en "Tusen och en natt" saga när vi väl är på plats ...
Som kompensation får vi tillgång till en stor vattenpark som vi självklart får se till att besöka.



Hösten innebär att man tar tag i mycket.
Har skickat ett mail till Ridhuset för att se OM det finns någon lämplig grupp för mig som inte har ridit på flera år.
Är dock osäker om jag är en manege tjej eller om jag egentligen vill bara rida utomhus på en cowboy sadel =)
Värt att testa om inte annat...

Fick även mail från Eva som har nu bjudit in på Michi gruppträff =)
Louise och jag såg till att starta en bokklubb och snart är det alltså dags för att börja träffas igen och diskutera intressant eller mindre intressant litteratur.

Nu skall jag äta något och sedan ta en promenad med Knut.
Imorgon bitti skall han och jag ute och springa då jag skall klara av milen innan slutet på oktober.
Det har jag lovat mig själv & ett sådant löfte är viktigt att hålla...

Ciao!


2 kommentarer:

  1. Hej Michela!

    Jag läser din blogg nästan varje dag och jag måste säga att du är en riktigt duktig och driven person.
    Jag tycker att jag får kraft av att läsa din blogg för jag är precis som du singel by choices och jag gillar att läsa om din apositiva tankar om just det ämnet.
    Jag har varit singel ett tag men av och till så kommer kag på mig själv att jämföra mig och se vad jag inte har alltså ett förhållande.
    Men det är just där DU kommer in genom att läsa din blogg där du slriver allyt positivt om det så styrker de mig.
    Så tack och gärna lite mer pepping av det om du kan.

    Hälsningar

    Gabriella

    SvaraRadera
  2. Hej Gabriella,

    tusen tack själv för dina ord, verkligen. Det värmer att jag kan ge lite energi genom mina ord. Det som är meningen och roligt att du förmedlar detta till mig. Jag som tackar och tänk på att det kan vara mindre ensamt att vara själv än att vara i ett förhållande där man ej vill vara ...
    Single of choise is not a bad status =)

    Kram

    SvaraRadera