lördag 8 oktober 2011

STAY HUNGRY, STAY FOOLISH ...

Klockan är nu 6 på morgonen och ligger i sängen med tårar i ögonen.
Nej, inget hemskt har hänt, men jag älskar ord och jag älskar människor som kan tala med passion & inspiration.

Har tittat, lyssnat och tagit till mig det fantastiska talet som Steve Jobs uttalade på Stanford University Anno 2005.
Medan jag lyssnade kunde jag själv se den vägen i mitt liv som han kallar "connecting the dots" och i de orden har jag även titeln till min bok =)

En hyllning till alla de människor som inspirerar och som ser fram ...



Lyssna så vill jag tro att du liksom mig startar denna dag med att gå till spegeln för att ställa dig den frågan som många livsfilosofer menar är så viktig ... 
Om döden väntar bakom hörnet skulle du vara nöjd med det livet du lever?
Av orden tror jag att Steve var det på riktigt ...

Bli inspirerad och var dig själv ...



Som ofta, därför att det är den bästa commercial som jag någonsin har skådat avslutar jag med följande:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar