onsdag 19 oktober 2011

HÄLSOTILLSTÅND: KONSTIG =)

Jag startade dagen med att undervisa en timma i italienska på Bäckängsgymnasiet efter att ha lämnat Nicole i skolan och efter att ha hämtat butikens nya trottoarpratare =)

Älskar skolmiljön och längtar själv till att läsa någon kurs på universitetet!

Sedan var det dags att komma till butiken men sedan ca 11.30 tiden har jag känt mig väldigt konstig, mer än vanligt för att vara specifik ... =)
Känner mig som i en "bubbla", som jag är närvarande men frånvarande, en riktig konstig och ovanlig känsla som jag aldrig har upplevt tidigare.
Det måste vara någon slags influensa jag har i kroppen och där finns nog även förklaringen till att jag har somnat så tidigt de senaste 2-3 nätterna.
Längtar redan till sängen och till att förhoppningsvis vakna utan denna känsla i kroppen och huvudet.

Lite roligt var när jag hämtade Nicole idag. Passerade förbi flera andra barn som lekte på gården och med mig hade jag Knut. Flera tjejer kom fram för att fråga om de fick klappa honom.
Alla frågade nyfikna vem jag skulle hämta och ena tjejen frågade:
"Har du en man?"
"Nej, det har jag inte. Har inte hittat någon som jag vill ha och som vill ha mig =)."
Hon tittade på mig med stora ögon och svarade:
"Det gör inget för du är fin ändå"
och en annan tjej la till:
"Du är jätte fin"

Med tron att barn alltid säger sanningen sträckte jag lite extra på mig och tackade så mycket för deras snälla ord. Av någon anledning så värmer vissa komplimanger mer än andra och idag var det barn i 7 års åldern som gjorde mig extra glad.


Nu leker Nicole med kompisarna Holly & Agnes här i korridoren. De leker skola medan jag undrar varför de inte fortsätter med leken "putsa fönster" =)
Själv ligger jag i soffan och mår som jag gör ... 

Önskar dig en fantastisk kväll och glöm inte att:




1 kommentar:

  1. Drick bara goda viner, samla bara goda kamrater, fungerar utmärkt för mig, även underbara 7åringar kan förgylla ens dag ;)

    Mvh,
    R

    SvaraRadera