lördag 15 oktober 2011

FRUKOST, TENNIS OCH RESA ...

Frukost på Viskan med Linda & Holly för att bestämma lite om kommande resa.
Vi bestämde ingenting då målet är faktiskt att inte göra något alls =)
Visst låter det helt fantastiskt?


Efter frukosten ville Nicole byta om till sin nya tennis outfit och tennisen gick hur bra som helst. Hon tyckte själv att hon kom bättre in i rollen som tennis spelare tack vare kläderna vilket kan mycket väl vara en sanning då visst håller jag med om att "om det känns rätt" så blir saker och ting "rätt"?


Från läktaren följde jag min lilla som glatt vinkade säkert 10 gånger på en timma.
Älskar henne för denna spontanitet och för att hon helt enkelt visar sin glädje ...
Go girl !!!


Väl hemma blev det dusch, lunch och sedan kalas hos en klasskompis medan Knut och jag tog en timma promenad i detta vackra vädret.


I mitten på augusti skulle jag ha åkt till Bologna för att tillbringa en skön vecka med Nicole hos min syster och familj. Omständigheterna kring mitt jobb gjorde att jag ej kunde åka och självklart har min syster uttryckt sin längtan då även hennes lilla Matilde, min systerdotter, har vuxit och jag missar så mycket av detta då vi ej bor i närheten av varandra.

Min mamma kom med frågan om Julhelgen och uttryckte att det hade varit väldigt trevligt om vi alla kunde fira Julen tillsammans. Efter att ha kollat med Nicoles pappa så har jag nu bokat mig och lillan på flyget till Bologna!!! Vi åker den 23 och kommer hem den 27 december!!!
Från att ha tänkt fira Julafton med människor i behov av hjälp till att själv åka till Italien för att fira med "la famiglia"... Ibland vänder saker och ting snabbt ... Trust me, i know =)

Har inget emot alls att byta ut det svenska Julbordet till pandoro, tortellini och mycket annat ...
Här skall vi alltså fira Julen, ett oväntat beslut som dock glädjer mig a lot !!!


Snart kommer lillan från kalaset och lördagsmys är på schemat =)
Önskar dig en skön kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar