onsdag 12 oktober 2011

ÅTER ... BLOND, FOREVER BLOND!

Idag har jag kommit när Jessica har gått. Vi har gett varandra några timmar så att vi kunde hinna med lite privata ärenden som att ... förbättra det naturliga blonda hårsvallet som jag har sedan födseln =)

Huvudsaken är ... att det SER ... naturligt ut.


Färgar du håret? Slingar du? En gång för flera år sedan fick jag för mig att jag skulle bli mörk rödhårig, troligtvis hade jag bilden av Julia Roberts i "Pretty Woman" framför mig men resultatet övertygade mig inte. Min dåvarande sambo gillade det, själv ... sådär...

Någon som INTE gillade det var mormors syster som kommenterade färgen "Det var det j------e jag har sett" och då min moster försvarade mig med en "det är väl trevligt med lite förändring" var hon ändå tvungen att lägga till "förändringar är bra om de leder till något som är bättre, inte sämre".

Ärlighet i all ära men jag blev åter blond =)
När jag vid frukostbordet ventilerade om huruvida jag skulle våga mig på att färga håret eller inte i en annan färg löd kommentaren från två frisörer "NEJ". Ingen skulle våga göra det då de är nog rädda för hur jag skulle reagera =)

Nu skall mitt blonda huvudet lägga sig och läsa då bokklubben väntar på söndag...
Buona serata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar