tisdag 11 oktober 2011

PEOPLE-IDEAS-THINGS ...

Hur mycket tid lägger du på att prata om andra människor, på att kritisera deras handlingar och deras sätt att vara?

"Vet du vad hon/han har gjort? Hur kunde hon/han?" är rätt så vanliga inslag i människors konversationer. Själv tycker jag nog att jag hör mest hemma i den kategorin som inte beskrivs här =)

Dessa ord innehåller en tankeställare att fundera på innan vi öppnar munnen ...


Min tidiga morgon startade med mötet med en räv när Knut och jag tog vår morgonpromenad.
Den sprang nästan på oss när hon skulle över gatan och Knut hann knappast reagera ...
Inte varje dag man får se dessa djur och helt underbart att starta dagen på det här sättet.

Nu blir det ett annat möte innan butiken skall öppnas.
Som ni vet går jag sporadiskt hos en psykolog. Då jag själv är väldigt intresserad av ämnet finner jag det lärorikt att sätta mig i skinnfåtöljen och bara få prata om mig själv.
Ja, det var just den kategorin som inte beskrivs i citatet jag hänvisar till.
Anledningen till att jag gillar frågor om mig själv är enkel:
genom frågor får jag fundera på svaren och genom svaren lär jag mig något nytt om mig själv.

Med dessa orden önskar jag er alla en fantastisk start på denna tisdag. 

4 kommentarer:

  1. jag är gärna med på nästa kundkväll!! :-) Får ju abstinens om jag inte tittar in hos er emellanåt! Det där vill-ha-begäret är ju så skönt att få! :-P

    SvaraRadera
  2. Hej Frida,

    självklart anmäler vi dig på vår kundkväll =)

    Kram
    Michela

    SvaraRadera