söndag 2 oktober 2011

SKÖN SÖNDAG

Nu har vi kommit hem från en event där vi har delat ut inbjudningar till en tidigare morgonöppning i butiken.
Att få komma till butiken mellan 8 - 10 kan för vissa vara väldigt skönt då vi alla som börjar officiellt 10 vet att inget annat hinns med annars. 

Nicole har sovit hos sin pappa då han firade sin 40 års dag med fest för familjen men vid 17 kommer min älskling hem igen och jag längtar efter att bara krama henne och höra om allt roligt hon säger nu för tiden.

Så här såg jag ut innan vi tog oss till Bowling & Tennishallen.
Mitt jobb handlar om kläder så självklart får även mitt bloggande ibland spegla detta som är både ett intresse & ett yrke.

Vackra och underbara Lotta som äger tillsammans med väninnan Gunilla butikerna Cirkus i Helsingborg designar även märket Spira som vi själva köper in till vår butik och här har jag just på mig en av deras söta blusar i en rostad färg som jag bara älskar ...


Någon skrev på sitt status på fb att vi som är "egna" jobbar i genomsnitt 20 timmar mer i veckan än en person som är anställd och att detta är priset vi betalar för att jobba med något vi älskar.
Så kan man också se på det =)

Nu ligger jag en stund i sängen och bara kopplar av för att snart dammsuga, moppa, tvätta och ta hand om hyllorna i köket som verkligen behöver en liten genomgång =)
Ibland blir jag rädd över att jag älskar så att bara vara själv, vad är det för fel på mig egentligen? =)


5 kommentarer:

  1. Jobbar man med något man verkligen älskar så jobbar man inte ;)

    Blusen var så galet snygg ju. En sådan vill jag också ha.

    SvaraRadera
  2. Hej Tess,
    OM du vill kan du beställa en sådan.
    Vi skickar så inga problem alls ...
    Den är från svenska märket Spira och kostar 899:-
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej, jag undrar om/vad du använder för filter m.m. på alla dina snygga bilder. Motivet gör ju sitt såklart :) Men gillar särskilt den "soft" känslan som gör bilden helt super!
    Hälsn. H

    SvaraRadera
  4. Hej H,
    jag har en Mac och då finns det en inställning som gör att man kan ge bilderna en lite "antik" touch =) Den är det =)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för svaret :) Hade hoppats det var någon app :)
    /H

    SvaraRadera