onsdag 19 oktober 2011

"KOMMER DU ATT ANVÄNDA DEN?"

Vaknade precis ...
Dessa senaste 3 kvällar har jag somnat kring 21.30 vilket är en sensation, det har nog inte hänt på flera år  och kanske ett kvitto på att det är precis vad jag behöver =)
Att få sova några av de timmarna före midnatt är så värdefullt då det är dem som ger den bästa sömnen.

När vi skulle lägga oss gick Nicole förbi en väska jag köpte för några månader sedan i Göteborg. 
Hon tog den och frågade:
"Mamma, du har aldrig den här väskan!"
Konstaterade att hon hade rätt.
"Vad kostade den?"
Försökte undvika svaret genom att hänvisa till att hon skulle borsta tänderna.
"Mamma, säg ... Vad kostar den?"
Med tveksam röst svarade jag osäker om hon ändå visste vad siffran är i proportion till annat.
"Vad sa du? _____ ? Nästa gång när du tittar på något så skall jag fråga dig om du verkligen behöver det innan du köper det!!! Det där var onödigt mamma!"
Helt plötsligt kändes det som att våra roller var ombytta... =)
Min lilla Nicole gillade nog att få vara mitt samvete...

Tidigare idag när hon lekte med kompisen Izabella gick de från att leka affär till att putsa fönster, en "lek" jag har aldrig sett henne leka tidigare =) men det var ett bra initiativ av dem då jag fick sedan fullfölja det de lämnade och nu har jag ett putsat fönster =)


Nu är det dags att återvända till sängen, till den lilla människa jag skulle vilja ge månen till om hon hade bett det men då hade hon kanske frågat "Hur många dockor kan jag få istället för månen?" =) då hon värderade min icke använda väska i det måttet...
Intressant ... =)
Glädjer mig dock över att hon fortfarande gillar att leka med sina dockor då jag hoppas att hon inte "växer" för snabbt ifrån den barnsidan som vi alla har oavsett ålder men som finns mer latent hos vissa än hos andra...
Min är nog rätt så manifest när jag får överraskningar, DÅ kommer flickan i mig fram =)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar