lördag 3 september 2011

A TRIP TO THE CORNER STORE

Lördag morgon. Nicole ligger och sover och så även Knut ... Skönt att jag inte alltid väcker min lilla underbara familj och att de får sova det där lilla extra när det faktiskt är helg.

Hur är du själv som person? Har du dina sinnen öppna för vad du ser? Gillar du att stanna till och uppmärksamma något som kan tyckas banalt men som är långt ifrån det?


En av de bästa sakerna jag gillar att göra är att sätta mig någonstans och bara titta på vad som försiggår runt omkring mig. Jag hittar på egna historier om människorna jag ser utifrån den lilla informationen jag får av situationen.
När jag satt i Venedig i Piazza San Marco betalade jag 200 kronor för 2 koppar kaffe, de mest väl investerade någonsin. Så mycket som hände under den långa stunden jag satt där och njöt av "la dolce vita". Ett par dansade medan musik spelades på en av de anrika barerna, en mamma satt där med alla sina Louis Vuitton accessoarer och såg ut som en fd modell. Barnen var som hämtade från en "Vogue per les infantes" eller vad det kan heta på franska =)

I Italien är det ett nöje att gå till frukthandlaren, bageriet mm. Ett skådespel av underbara genuina personer som gör mer än att ta betalt, det är helt plötsligt en upplevelse att bara handla...
Jag älskar att iaktta sådant för hela jag värms av förmågan som många har att uppmärksamma.
Det är en konst att få någon att bli sedd, den finaste konsten av de alla...


Det är så mycket som händer hela tiden och som vi inte reflekterar över då vi alla är jäktade av vårt eget liv med alla dess måsten och krav.
Varför inte öppna upp våra underbara sinnen och njuta?
Varför inte använda den underbara fantasin vi faktiskt har födds med för att reflektera över allt fantastiskt som vi dagligen får uppleva och se men som vi glömmer att uppmärksamma?

A trip to the corner store kan helt plötsligt bli en njutning, i have no doubts about it ...

Nu skall jag och Nicole träffa Linda, Holly, Ia och Agnes för att gå på premiären av "Smurfarna" ...
Matiné bio idag !!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar