torsdag 15 september 2011

FÖRSTA LÖPNINGEN, CHECK ...

Trots bara 4 timmars sömn kände jag imorse att ... jag måste.
Jag har av en mängd olika orsaker och ursäkter inte löpt på flera flera månader.
Har aldrig sprungit egentligen men hade kommit lite igång för ca 1 år sedan för att lägga allt på is.

Idag vänder jag på månader av "dvala", idag börjar jag träna igen för att må bra fysiskt och psykiskt.
Jag vill vara stark i kroppen för att vara stark i min helhet.
Visst vill jag träna för att få en något tonad kropp där musklerna anas något men i slutändan handlar det också om allt annat som egentligen inte syns för ögat men som man kan uppfatta i mötet med en människa som trivs med sig själv och livet.

Trots allt detta får jag erkänna att det var rätt så skönt att trycka koden till mitt hem efter 6 underbara kilometer. Trodde inte att jag skulle klara av dem efter månader av slapphet men jag är nog starkare än vad jag tror ... 


Min väninna sa att jag skall fokusera på den puman som viftar på svansen gömd bland träden.
När jag kom hem tyckte jag att jag såg mer ut som en blöt katt =)

Nu väntar en underbar dag med kunder, glädje, Jess, kaffe och underbara varor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar