lördag 17 september 2011

ASKUNGEN & PRINSEN

Nu ligger min lilla och sover bredvid mig.
 Istället för att titta på Idol har vi tittat på en mysig tjejfilm 
"A cinderella story", precis den typen av historia som vi får växa upp med... drömmen om drömprinsen och drömmen om oss själva som prinsessor.
Det är nog därför så många vill gifta sig, det är klänningarna, miljön, festen som gör att vi intalar oss att 
"vi lever sagan"


I Italien gick när jag var i 10-13 års åldern en annan film som grundar sig på just Askungen sagan.
Den hette "Cenerentola 80" med bland annat Pierre Cosso och den låten som de sjunger i den filmen är så vacker ...


Oavsett hur kaxig man är eller verkar vara så har sagorna sin charm och jag gillar när jag får höra om sanna berättelser där två finner varandra.
Häromdagen fick Jessica & jag bevittna en bekants historia, höra om den frustration, glädje och sorg som en nyförälskelse ofta innebär.
Jag håller tummarna för honom ... för visst vill vi att sagorna skall sluta med den klassiska "och de levde lyckliga i alla sina dagar"?

Nu skall även jag sova ... =)
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar