tisdag 6 september 2011

ETT UNDANTAG BLAND ALLA REGLER ...

Min dag att sluta tidigare så jag tog vägarna förbi min lägenhet för att hämta Knut & tillsammans hämta lill matte plus kompis som nu leker frisör och "lite grejer" (har de själva svarat när jag ställde frågan =).

Själv har jag tagit på mig mina sköna tofflor från Uggs och dricker en law fat latte =)
Hoppade över lunchen men skall snart ställa mig i köket och få lite migrän i försöken att få ihop det där receptet som jag förväntas leverera vid middagsbordet.

En fråga jag ställer mig är:
"Varför är jag det där undantaget som bekräftar regeln?" =)
Är man född i Italien förväntar sig människor i ens omgivning att man skall vara intresserad av mat, både att äta och att laga det... Själv kan jag inte laga mat, en riktig diseaster skulle jag vilja påstå och äter helst kall mat.
Som sagt ... ett undantag men utan oss så skulle inga regler finnas =)


Det viktigaste är att detta undantag försöker om inte annat... Ikväll har vi Nicoles kompis på middag så prestations"ångesten" är hög =)
Som tur är är hennes föräldrar väl införstådda med mina okunskaper i köket och har en stor förståelse för detta =)

Nicole kom precis och jag lovade att jag skulle göra mitt yttersta =)
Hon log med glimten i ögat ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar