måndag 5 september 2011

A LOT OF FOOD ...

Idag var en sådan dag som min väninna Tania beskrev med orden:
"Många som sjukanmäler sig idag för att ligga hemma i sängen och titta på film" för visst bjöd dagen på en sådan man ville tillbringa under täcket i sitt eget hem?
Få människor på stan idag vilket jag förstår =)

Håret krullade sig lite "lätt" efter att ha hämtat Nicole i skolan och glädjer mig inför mina två kommande frisörbesök som jag längtar efter ...

Efter stängning gick Nicole och jag hem. Knut har varit på kurs i Göteborg så han var inte i behov av någon promenad ikväll.
Vi kan bara lata oss nu, göra läxor och läsa lite i våra böcker men först ringde dörren ... leverans av Linas matkasse... Killen som levererade log och hänvisade till att jag har många restauranger i min närhet ifall att ... min matlagning skulle misslyckas =)
Alltid bra med ett plan B även om man skall visualisera att plan A lyckas =)

En sak är säker.
Min kyl & frys har aldrig innehållit så mycket mat som nu =)


Imorgon kommer jag att servera ...
... eller ... hoppas det om inte annat ...


Nu blir det lite läsning innan det är dags för Nicole att somna och innan jag återvänder till datorn och en kopp kaffe =)

3 kommentarer:

  1. De levererar inte matkassen i Fristad än =(, men jag har lämnat en intresseanmälan. Jag ska testa ditt recept ngn dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har mat till 4 portioner trots att vi är två ... Kan lämna en lunchbox till er =)

    SvaraRadera