onsdag 28 september 2011

6 VECKOR KVAR ...

Dagen startade med ett besök hos min psykolog som jag inte har varit hos sedan 5 månader tillbaka.
Jag bara pratade på om alla de senaste händelserna och hon tyckte att jag verkligen behöver lite semester för lite välbehövlig vila, både fysisk som psykisk.

Hon frågade om jag har fysiska smärtor då det senaste året har innehållit lite för mycket.
Det sägs att 2011 skall vara förändringarnas år och kan inte annat än instämma på det men nu vill jag ha lite lugn & ro, spänning och förväntningar på andra områden men inga stressande relationer & händelser.
Konflikter skall man lösa men nu när de är på sitt sätt "lösta" (en tolkningsfråga) behöver jag vila i lite trygghet & positiv energi.

Nästa gång har jag kommit med önskemålet att den riktiga terapin skall börja, den som tar mig till min barndom & ungdom. Det kommer att bli en intressant känslomässig resa för att kanske förstå vissa delar och inte andra.
Att gå till en psykolog är nyttigt, vi behöver alla ventilera, prata av oss & få lite perspektiv.
Den timman i fåtöljen passerar väldigt fort och idag avslutades den med rekommendationen av "gå ut och roa dig"
Hmmmm ... =)


Något sådant har jag inte svårt att lova även om jag får hålla med om att jag kanske inte har varit bra på att roa mig de senaste månaderna. Dags för en vändning på den fronten ...
Skickade ett sms till min väninna Linda där jag skrev att jag längtar efter sol, bad, vila & paraplydrinkar...
Vi och flickorna kommer att ha en underbar vecka, det är jag säker på ...

Efter jobbet blev det Göteborg för ett besök och en spruta och nu har Knut istället tittat på mig medan jag har sjungit högt till en gammal låt från när jag var 12-13 år...

Var sååååååå kär i Louis Miguel och med honom tackar jag för mig denna sköna onsdag kväll.
Grät floder då jag ville flytta till Sydamerika och då till honom =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar