söndag 11 september 2011

FIRANDET!

Nu sitter jag hemma en liten stund innan jag skall ut på hundpromenad, känner för en lång sådan då det är så otroligt skönt ute.

På förmiddagen överraskade Louise & Petter Nicole med sång och en otrolig fin present som jag själv ville köpa till henne men som var då slutsåld.
Är därför själv väldigt glad över den snygga fatöljön i färgen fucsia som nu finns i vårt hem =)

Nicole fick bestämma efter en promenad vad hon ville göra i ett par timmar då det var trots allt hennes dag.
Vindruvor, Onepiece och hennes bästa program vars repriser finns på svt:s hemsida.
En avslappnad stil när man är 9 år =)


Även mormor kom ner på kaffe och lämnade till henne en present hon hade önskat sig: en docka i tyg från Kurragömma. Hon tjöt av glädje =)

Vid 15 gick vi till andra delen av familjen där kalaset skulle vara.
Alla tjejkompisar kom "utklädda" till olika djur, gulligt med ett tema på kalaset och det blev ett mycket trevligt sådant.

Glada flickor, nuggets & pommes, glass, lekar och godis.


Nu har jag gått hem och tror att hon nu njuter av en mysig kväll med sin lillebror, sin pappa och sin extra mamma.

Klockan är nu snart 20 och hon föddes 21.29 efter det som nog skulle anses vara en "svår förlossning" medan jag själv dansade mellan värkarna =)
Typiskt mig =)

För 10 år sedan satt jag som många andra framför teve rutan och tittade gång efter gång på de osannolika och dramatiska bilderna från NY.
Jag satt som förstummad och tänkte att jag aldrig ville sätta något barn till den onda världen som presenterades framför mina ögon.

Man skall aldrig säga aldrig.
1 år efteråt låg jag på BB och satte en dotter till världen.
 Är det ändå tron & hoppet på livet som fick mig att ändra mina tankar?
I vilket fall har jag idag en dotter som är 9 år och livet hade egoistiskt sätt varit en sämre plats att bo på utan henne ... 

Med den sanningen önskar jag alla en skön söndag kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar