söndag 18 september 2011

BRUNCH & RIDNING

Att få starta en söndag med brunch på fantastiska Ellagården & vänner är inte allt fel.
Vid tidigare tillfällen har jag tyckt att det var lite för kallt där men nu var det riktigt skönt och utbudet var helt "perfetto".
Rekommenderas !!!
www.ellagarden.se


Jessica & jag överraskade flickorna med biljetter till en december konsert med bland annat Eric Saade med flera och det gillade dem starkt även om de klagade över att det var långt till december =)
OM det fanns något att klaga över så hittade dem det idag =), ni vet ... en sådan dag då allt mammorna gör är helt fel =)


Efter vår brunch fick de leka ett par timmar tillsammans.
Vid 16 tiden var det dock dags att ta sig till Borås Ridhus för 4 prova på tillfällen för de som de kallar för "Återvändarna", dvs. oss som har ridit för flera år sedan och som är sugna på att kanske börja igen.

Tillsammans med fantastiska kvinnor som utmanade sig själva, en underbar ridlärare och trevliga hästar hoppade vi upp på hästryggen igen och fick återuppleva den känslan som få saker i livet kan ge.

Här Mona & jag som lyssnar på ridhusets chef berätta lite om verksamheten.


Själv blev jag utdelad Topsy och gissar att jag får en annan häst nästa gång.



Nicole följde med och från att vara rädd för Topsy blev de vänner =)
Det är något i detta kort som jag bara älskar, något i Nicoles ögon som jag ej riktigt kan förklara...
Djur kan ge upphov till en sådan lugn ...


Nicole satt sedan på läktaren och gjorde tummen upp vid flera tillfällen under lektionen.

Även om jag ibland är i hennes tycke den värsta mamman som finns så är jag ibland nog även den bästa...

Nöjda & glada över att jag åter har fått rida och nöjda & glada över att ha gjort något tillsammans är det snart dags för nattning vilket kan innebära att även jag somnar... eller inte ... =)

Hoppas du har haft en lika fantastisk dag och gör som mina "ridkompisar", utmana dig själv i något som du kanske drar dig undan för ... Man växer som människa och blir stolt över sig själv.
De är de bästa utmaningar med det finaste priset som mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar