tisdag 19 juni 2012

VI KOMMENTERAR FRÅN OLIVEN ...

Ikväll var vi några som skulle ha samlats för att titta på Italien spela mot Irland men då matchen inte sändes på de vanliga kanalerna fick vi istället titta på Spanien-Kroatien matchen.

Vi (Linda, Fazli, Jessica, Jesper och jag)  satt på Olivens innegård skyddade från regnet och så mysigt vi hade det, vi tappra fotbolls supportrar som började med att kommentera spelarnas utseende.
Vårt kunskap i ämnet går inte att ifrågasättas =)
Spanien vann den matchen och så även den andra ... 


Jesper hånade oss lite för detta men han skrattade också gott för även om man är en seriös fotbollskille så tror jag att man kan finna vissa kommentarer rätt så underhållande och underhållning tror jag att vi kan ibland bjuda på =)


Apropå kort så har jag nog aldrig riktigt förstått varför så många lägger ut kort på mat på sin facebook sida eller blog. Ikväll skall jag dock göra det också då vi åt middag på restaurang Oliven och som vanligt var maten så otrolig god.

Vi fick in en förrätt som bestod av diverse olika små rätter och vi njöt ...
Vi fortsatte så klart till huvudrätten men inga fler kort på mat. Kanske inte så provokativt att visa vad man äter men så tråkigt i mitt eget tycke !!!


På Oliven såg jag och hälsade på en person som jag har gillat så mycket och som jag har svikit...
När han kom fram och hälsade så ville jag egentligen bara krama honom och säga "förlåt" men kunde inte ... Jag hoppas att han vet det för det finns inget värre än att svika ett förtroende ... 


Mätt men framförallt glad över att Italien vann över Irland och därmed går vidare till slutspelet gick jag hem med ett lånat paraply och sällskap fram till dörren.
Vi kanske inte platsar att kommentera fotboll men vi hade en mysig kväll på en innegård, med ett tänt kärleks ljus och en teve.

Godnatt och ... FORZA ITALIA!!! 
You did it !!! <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar