onsdag 27 juni 2012

ARRIVEDERCI !!!

Blir du lite lätt irriterad kvällen innan du skall åka på semester?
Det gör jag ...
Jag vet inte varför då det SISTA man borde vara är just irriterad.
Ligger i sängen lite lätt utmattad =)
En resa och lite ledighet väntar men det är nog alla de "måsten" som skall göras innan man kan få börja njuta som tynger än och får en på lite dåligt humör.

Hamsterns bur har nu gjorts ren och nu är det snart Max tur.
Alla djuren skall hämtas, mat fixas.
Resväskorna skall packas med det som man tror man behöver.
35-39 grader innebär somriga klänningar, linnen, shorts och bikinin.

På lördag väntar en familjefest hemma hos min syster med en massa inbjudna (30-40 ca) och så på fredag skall jag på en dejt.
Tror inte att jag har varit på en dejt i Italien sedan jag flyttade därifrån för 20 år sedan så det känns jätte konstigt.
Jag skall dejta på italienska!!!! =)
Undrar hur alla tar detta men en kväll måste det ändå vara godkänt att försvinna i några timmar för en mysig middag.
Har sagt: enkelt, utanför stan och italienskt så klart.
Killen ville bjuda på en känd sushi restaurant men NEJ, jag åker inte till Italien för att äta sushi!

Förutom en fest och en dejt blir det att sola, umgås och vara.
Nicole kommer att plaska i poolen i deras stora trädgård medan jag sitter i solen med en pocket bok =)
Emellanåt om inte annat för visst skall även jag bada och leka!

Självklart följer någon dator med för att kunna blogga därifrån.
Glöm inte att heja på Italien imorgon kväll för Giacomo (min systers kille) och jag kommer att sitta fastklistrade framför teverutan med ett glas rött och våra italienska rop.

Nu återstår att göra allt det som måste göras så att jag ikväll kan lägga mig med vetenskapen att allt som skulle ha gjorts har blivit just gjort =)
Klockan 4.30 lämnar vi Borås och landar i Bologna kring 11.30.

Arrivederci från mig och mini Castellari.
Ci vediamo in Italia!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar