torsdag 7 juni 2012

FÖRMÅGAN ATT LYCKAS I ATT MISSLYCKAS =)

Vilken fantastisk dag =)!
Vid 13 tiden träffade jag Jonas Colting på PT Huset för att sedan tillsammans med honom åka till Rya Åsar där han gav mig några praktiska tips på löpteknik.
Mitt mål har varit att klara 1 mil utan någon press gällande tid men då han hänvisade till att jag varken är 60 eller tjock måste jag ge mig själv utmaningen att klara detta på 1 timma.

Enligt honom klarar man av att springa en mil på 1, 5 timma om man har en latte i handen och en barnvagn ... Hmmmm ... Fick mig många tankeställare och många skratt för säga vad man säga vill om mig som person men jag bjuder på mig själv, på mina många spektrum och ofta på några roliga inslag som får dig att skaka på huvudet MEN med ett leende på läpparna =)

VAD jag menar får du se om några månader =)

Imorgon bitti skall jag träffa Anetth för att träna/springa.
Nu har jag bara 2 månader innan Midnattsloppet och jag kan inte längre låtsas som att jag har tid på mig.

Efter Jonas var det bara att åka hem för att sätta igång med matlagningen då kl. 20 skulle mina gäster anlända.
Några svårare recept valdes.
Förrätten var spenatfyllda crepes men som ni ser lite för många ingredienser för att gå under benämningen lätt ...


Huvudrätten var någon finare köttfärslimpa med rosmarin... à la italiana...
Desserten bestod av min nutella glass =)

Mitt kök är inte störst och all yta är borta då den är invaderad av annat smått och gott.

Jag började med förrätten för att göra desserten mellan olika moment.
Jag insåg efter 1-1,5 timma att jag skulle aldrig hinna till huvudrätten.
Det mesta gick fel och såsen till crepen såg som ut som tapet klister...

Ingen nyhet att jag är kass på matlagning, jag har bara bekräftat en känd sanning.
Kaos möter helvetet i mitt kök =)
Gästerna fick dock var sin crepes och dessert.
Huvudrätten fick bli pizza från Allé Terrassen =)



Skall  inte berätta så mycket mer som sagt då de som vill veta mer lär få veta mer =)

Så mycket KAOS för 4 crepes och nutella med grädde ...


Oavsett allt så gör jag tummen upp åt mig själv för även om man skulle kalla min middag för ett misslyckande så tycker jag själv att det var en underbar lyckad kväll.

Lääääänge sedan jag skrattade så hjärtligt och för mig är skratten det bästa kvittot för en lyckad kväll.
Än en gång har jag alltså lyckats att göra något bra av något dåligt =)
Det kallar jag konst ... =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar