onsdag 6 juni 2012

SKEPTISK ... =)

Idag kommer Team One för kanske sista gången.
Vädret i Borås bjuder på strålande sol och frisk luft så vad kan gå fel?
A lot of things =)

Ikväll skall jag bjuda några i min låtsas familj på middag.
För en vanlig person med sunt och förnuft kanske detta inte låter som ett omöjligt uppdrag men för mig är detta stressande...
Jag gillar inte att laga mat, sanningen är så otrolig enkel men ändå måste man ibland göra det som vi tycker känns stort och obehagligt då vi vet redan innan att detta är förenad med ett misslyckande.

Jag gick och handlade nu på förmiddagen medan Nicole myste med djuren för jag måste veta att tiden är på min sida. Gillar inte att jäkta =)
Själva handlandet borde vara enkelt men redan här har jag stött första hindret =)

För att bjuda på en riktig italiensk pastarätt tog jag ett recept på italienska.
Många recept som kallas för italienska är allt annat än det då de innehåller råvaror som ingen italienare skulle använda sig av i matlagningen.

Well ... 


Lardo? Vad är det på svenska? Lardo är fett men vad menas?
Googlade på min mobiltelefon inne på City ...



Fick dessvärre ingen hjälp så jag fick helt enkelt ... improvisera =)
Det gör alla de stora kockar och jag hör till dem, jag vet bara inte om det ännu =)


Vad detta kommer att bli får ni se antingen sent ikväll eller imorgon ... 
Önska mig lycka till!

Om några timmar väntar dock första utmaningen!
Löpteknik med ingen annan än Jonas Colting!!!
Jag vill springa en mil, Anetth skall anmäla mig på Midnattsloppet så jag behöver en riktig push!
Jonas och Anetth skall nog lyckas med det omöjliga =)

Sänd positiv energi för denna dag behöver jag a lot of den ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar