lördag 30 juni 2012

NU KAN JAG SOVA & BAD ... =)

Igår kväll skulle jag ut på middag och Nicole var väldigt ledsen över detta ... 
Då jag har kanske fixat barnvakt 4-5 ggr på 5 år den veckan hon bor hos mig så är hon inte van att se mig gå ut.
Det var nästan så att jag lämnade återbud men så bestämde jag mig även för att jag har rätten att gå ut en enda kväll så jag gjorde det ...

Vid 22.30 började det dock komma sms varje femte minut med texterna "När kommer du?" "Jag väntar på dig" "Jag längtar" "Kan inte sova utan dig" osv... =)
Det är nog inte så lätt att vara barn och faktum av insikten att man inte kan bestämma allt över sina föräldrar är lika svårt som det är att vara förälder med det ständiga dåliga samvetet för sina val ...

Jag valde att gå ut och trotsa min lillas önskan =)
Ibland får man stå på sig helt enkelt...

På en mysig restaurang med bra air conditioning (mille grazie för detta) njöt jag av svarta gnocchi med pinjenötter och annat gott i ...
Man är inte speciellt hungrig i värmen men lite vin och vatten för vätskebalansen gjorde sitt.

Efter middagen blev det en promenad i Giardini Margherita, en något större park mitt i Bologna som jag alltid gick till när jag bodde i centrum.


Vid 1.30 kom jag hem till skällande hundar som självklart vaktade och en dotter som sprang ner för trappan för att möta mig. Hon kramade mig hårt och sa "nu kan jag sova" ...
I mina öron lät det som den repliken jag kommer att använda mig av vid många kommande tillfällen, när hon blir större =) men igår kväll var det hon som uttalade dem.
Kanske inte det vanliga men inte så konstigt heller =)

På förmiddagen gick Nicole och min syster Melissa och handlade allt som skall finnas på dagens pool party och så åt de frukost tillsammans på en bar. Lite egen tid mellan Melissa och Nicole så hade jag lilla Matilde.
Vi läste, vi spelade fotboll och vi härmade olika bin =)



Och så bad igen naturligtvis =)


Nu är klockan snart 14 och förberedelserna kring dagens pool party har börjat ta fort ...
Arrivederci så länge <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar