tisdag 5 juni 2012

NEW QUESTIONS, OLD ANSWERS ...

"När du tror att du har alla svaren, ändrar livet på alla sina frågor ... "


Är du som mig en liten filosof, en liten tänkare som nyfiket törstar efter att förstå livet och dess innehåll?
Förvånar du dig över dig själv ibland?

Nästan dagligen kan jag le åt mig själv, skratta över hur rolig och tråkig jag kan vara på en och samma gång, på att jag tror saker om mig själv som säkert inte överensstämmer med andras tyckande.
Vem har då fel? Jag eller de andra?
Är man för subjektiv när man analyserar sig själv? Finns det å andra sidan någon som känner mig lika bra som jag själv gör? =)
Är andra objektiva? Knappast =)

På bara ett par dagar har jag gått från puma till liten misse.
Jag vill bli kramad, klappad och pussad =)
Hoppas det går över snart för det tillståndet gillar jag inte ... inte än ...

Nicole har kommit hem från sin övernattning med klassen och hon klarade det trots att hon berättade att hon var ledsen igår kväll när alla skulle lägga sig.
Hon saknade mig men så är sanningen den att även jag kände mig lite ensam just igår kväll...
Båda ordnade detta på var sitt sätt och så blev det morgon =)
A new day med nya frågor och gamla svar =)
En dag skall dessa korrelera med varandra ...
One day =)


Min väninna Tania ringde och jag beklagade mig över den trötthet som hänger över mig.
"Hade jag inte vetat bättre hade jag nästan trott att jag hade kunnat vara gravid"
Tania "Tänk om du är det!"
"Hur? Var och när? Omöjligt då det skulle betyda att jag födde Jesus barnet"
Tania "Knappast någon Jungfrufödelse Michela" ...

Åter ... Vem känner vem bäst? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar