söndag 24 juni 2012

PICS ARE MORE THEN ... PICS ...

Igår tog Knut och jag tåget till Varberg för att hälsa på min väninna Annika.
Som ni kanske redan vet så lider hon av en sjukdom som gör att hon inte orkar göra stora ansträngningar, hon får ofta sitta, ligga eller använda sig av de hjälpmedel hon har till sitt förfogande.

Tyvärr så orkar hon inte heller läsa vanliga böcker, titta på filmer eller vara vid datorn under en längre period. 
Förutom sin sjukdom är Annika dock en mycket levande kvinna.
Jag kanske kan ibland anklagas för ytlighet på min facebook sida då den innehåller många kort på mig själv men saken är faktiskt den att jag älskar det för jag gillar att flörta med mig själv!!!
Häromdagen hade Annika lagt ut en ny profilbild som jag dock inte tyckte var min Annika.
Det var hon men samtidigt inte.

Skall man visa sin sjukdom, sin trötthet före de som speglar en levande och gnistrande personlighet?
Efter tre timmar som vi spenderade med fika, prat och mer prat sa jag till henne att gå och sminka sig.
Jag borstade hennes hår och så fick hon byta om.
Jag tog kort med min mobil som jag sedan såg till kom på hennes facebook sida.


Min personliga åsikt är att ego boosta sig själv dagligen.
Sent på kvällen fick jag ett mail som fick mig att le.
På ett hemligt sätt kan jag berätta att det ego boost hon fick av korten gav ett resultat som jag kan inte sluta skratta åt och känner mig därför väldigt nöjd.

Att lägga ut sexiga eller vanliga kort på sig själv anses av många vara en ytlig handling vilket självklart det är om man jämför det med allt hemskt som pågår i världen.
Igår tror jag dock att de korten gav en må bra effekt vars värde är större än folks tyckande.

Ibland är det helt enkelt värt att göra det man själv tror på och framförallt göra det man själv mår bra av.
Jag fortsätter att älska vissa kort på mig själv för när jag blir gammal och sitter i min fina och gamla gungstol kommer jag att bläddra bland korten och tänka "Gud damn, i was ... more than ok" och den ytliga sida jag har idag kommer att ge mig många skratt den dagen jag sitter där ...

Korten på Annika är något mer än bara kort.
De vill visa att oavsett hur sjuk man än är så finns hos vissa fortfarande viljan att vara något mer då man är ... mer ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar