fredag 22 juni 2012

MIDSOMMARAFTON

Startade denna Midsommarafton med att ta en tidig morgonpromenad med Knut och så sprang vi lite... Lite= 1,7 km =)
Efter det gick jag till butiken för att greja lite och fick ett mysigt sms från Louise & Petter där jag blev inbjuden på Midsommarfrukost!

Riktigt trevligt att få komma till dukat bord, med tända ljus, jordgubbar, latte och trevliga samtal med lilla familjen... 


Kolla så fint de har gjort det i vardagsrummet!
Soffbordet består av använda pallar!
Läckert & framförallt personligt!


När jag var på väg att lämna dem för att åter bege mig till butiken ringde Fazli.
Vi skall ju springa!!! sa han på andra sidan luren ...

Med tanke på de jordgubbar med grädde som vilade i min mage var tanken inte så lockande men så har jag lovat att klara av milen på 1 timma så varför alltid hitta på ursäkter?
Just do it Michi sa min lilla samvetsröst =)
Mötte upp Fazli och så invigde jag Appen Run Keeper med att starta den.

Jag skrattade så då en irriterande röst sa oavsett hur länge vi hade sprungit att vi hade sprungit ZERO med ett medel på ZERO!
Om denna App har som syfte att motivera lyckades den inte direkt...
Den måste ha varit inställd på någon negativ koordinator då ZERO ekade i våra huvuden trots att vi sprang i nästan 1 timma!!!
Sååååå nöjd jag kände mig!!!

Vi mötte några fotbollskillar som sprang som om någon jagade dem men så tröstade vi oss med att "det är deras jobb" trots allt och att detta var mitt första pass på väldigt länge ...
När vi dock passerade just dem försökte vi emellanåt öka tempot och då flög vi nästan men det varade i kanske bara några få sekunder =)



När jag passerade en spegel i butiken såg jag att jag var lite vit runt munnen!!!
Hahaha! Fazli kunde nog inte med att säga att jag hade fortfarande lite grädde runt munnen =)
Eller så trodde han att med åldern så dregglar man lite när man rör sig lite mer än vanligt =)


Apropå ålder så har jag tackat ja till en liten middagsträff i Italien nu när jag åker ner en vecka ...
Killen har försökt i två-tre år och såg mig tom. på flygplatsen med Nicole förra gången jag var nere.
Bilder kan ljuga lite då man medvetet ofta väljer att visa de där man ser någorlunda normal ut. 
Av denna anledning tror jag ofta att killar kan bli besvikna när de ser mig i verkligheten då de har kanske i sin fantasin byggt upp en bild på någon sexig, kaxig, säker och kanske lite snobbig ...

Häromdagen när jag drack lite rosé i Göteborg med någon jag aldrig hade träffat tidigare fick jag höra att "du är så mycket roligare än jag trodde".
Det som utmärkte mig i hans ögon var nog skratten och det är ju en komplimang även om man hoppas vara lite sexig också =)))

Nu har jag tackat ja till en träff en skön italiensk sommarkväll.
Då han är något yngre så skall jag låtsas vara den jag var innan jag flyttade ... =)
Räkna ni =)

Nu skall jag jobba en timma till, städa, tvätta och förbereda lite jobb då jag på måndag och tisdag är lite upptagen med kommande höst projekt och då jag och Nicole åker till Bologna som väntar med sina 39 grader ... Tur att min syster har en pool i trädgården =)

Längtar ...


Fick reda att en fest är även inbokad till den 30/6 hemma hos min syster och kille.
Har inte varit hemma i Italien mitt i sommaren sedan jag flyttade hit till Sverige så nu längtar jag otroligt mycket ...

Förra sommaren firade Nicole och jag Midsommar på ett traditionellt sätt, i år gör jag det på otraditionellt sätt =)

Bilden är från förra Midsommar.


Önskar er en fantastisk dag och så hoppas jag att vädret bjuder på uppehåll för er som skall snart dansa, grilla och leka.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar