fredag 8 april 2011

MIN SYSTER & SYSTERDOTTER ARE IN TOWN =)

Igår skyndade jag mig tillsammans med Nicole hem till mamma då min syster hade precis anlänt från Italien med sin lilla underbara dotter Matilde. Att se mitt systerbarn känns lite overkligt då man ej finns där dagligen för dem båda.
Det är oftast hjälpen med de små tingen i livet som förstärker banden sinsemellan och det känns därför lite tråkigt att inte vara där när någon man älskar kanske behöver en men så är kanske känslorna även likadana för henne och då är det ingen anledning att ha dåligt samvete för det man ej är istället för att fokusera på det man kan ge och på det man faktiskt är, vilket man ej skall underskatta för all del =)
Oftast har våra Nilsson gener, de svenska generna från min mammas sida gått vidare när det gäller ansiktsdragen men hos lilla Matilde ser jag bara hennes pappa med gnistrande ögon och ett utseende som andas bus =)
Min mamma fyller 63 år idag och har firats genom presenter och en gemensam middag på Babbels ikväll. Där satt vi 5 tjejer =) och Melissa (min syster) berättade för oss att 1 juli 2012 förväntar hon sig besök från oss då det blir giftermål i Bologna, Italien.
Att få gå på sin systers bröllop känns så overkligt roligt även om jag får vänta ett helt år !!!
Hon berättade redan att de skall försöka få gifta sig i en liten liten kyrka som ligger i närheten av deras vackra bostad på kullorna i Bologna...
Denna bild är tagen i augusti 2010 då jag, Nicole och mamma var nere för dopet på lilla Matilde... Här min mamma som njuter av den vackra miljön...
Min syster & hennes blivande man har bestämt att deras två hundar skall vara med på bröllopet och att de skall hålla i var sin hund när löften ges ... Lite hippie bröllop? Det gillar jag, roligt att inte ha det som alla andra ... =)
Själv har jag sagt och tänkt sedan länge tillbaka att den dagen hon gifter sig skall jag ställa till det med en show =)
Sjunga "Dancing Queen" i Abba kläder? =)
Att gifta sig, att ge varandra de löften om tron om evig kärlek är otroligt stort och just för att jag verkligen respekterar det lovade löftet har jag så svårt att tro att jag känner så mycket för någon att jag kan lova något liknande MEN omöjligt är det aldrig ... Mirakel sker sägs det ... och även jag kan kanske bli föremål för en sådan ...
Om jag nu skulle gifta mig så är dock mitt önskemål att göra detta på en strand i Karibien eller liknande, en öde ö, de allra närmaste och vit bikini med något vitt runt höfterna ... Enkelt ...
Googlade på bikini wedding dress och förutom bilder på Pamela Andersson i vit bikini fick jag fram följande bild =)
Ett exempel på någon som ej vill vara som "alla andra" =)
Nu önskar jag er en underbar fredag kväll och gör det med att tacka grannen Vivåga för att ha fixat håret på mig idag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar