onsdag 20 april 2011

THE CABLE MAN & THE BACHELOR ...

Morgonen startade med besök från the cable man =)



Har sedan tidig sommar köpt Telia paketet innehållande alla kanaler men då jag fick en allergisk reaktion varje gång jag såg de redan befintliga kablarna vågade jag inte ens försöka ge mig på öppnandet av själva kartongen som skulle innehålla ännu fler kablar & små vita eller svarta lådor som lyser när de kopplas ihop...

Förra veckan frågade jag en vän om han kunde hjälpa till men då inte ens han och vännen klarade av detta ringde äntligen det samtalet som jag skulle ha gjort för över ett halvår sedan: ringde till supporten och bad de skicka hem någon expert hjälp =)

Denna unge man visste väl vad han gjorde och nu han rensat från gamla modem som visst hade slutat fungera och från gamla kablar som bara låg där utan att ha någon större funktion förutom att damma ...

Med min och Nicoles stora glädje har vi numera ett stort utbud av tv-kanaler så några teve och film kvällar får man räkna med trots att sommaren är på ingång =)

Då även trådlös internet råder i hemmet fungerar nu även Nicoles egna lilla dator. Inte så konstigt att hon nästan ropade av glädje när internet nu gick igång på den dator hon fick i september och som hon har fått vänta att använda fram tills nu.
The cable guy tittade fundersamt på hennes glada reaktion & log själv, men som sagt efter 7 månader av väntan var hennes lilla glädjerop det minsta man kunde förvänta sig ...

Nu tittar jag på "The Bachelor" som jag tycker är nog den enda reality såpa som jag kan tänka mig att titta på av den anledning att "The Bachelorette" är den enda reality såpa som jag själv skulle kunna tänka mig att själv delta i ... dock skulle jag då välja den "amerikanska" versionen ...
The "Bachelor" över Atlanten är:


Skulle nog kunna tänka mig att ta emot den rosen =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar