onsdag 27 april 2011

LOOK ALIKE

Ibland påstår vi att livet inte bjuder på enkla utmaningar.
Vi kan lätt konstatera att det ligger stora delar av sanning i dessa ord samtidigt som vi även kan konstatera att vi gör saker & ting ibland svårare för oss själva...

Idag kom min väninna Linda in i butiken. 
Hon påminde mig snällt om att på fredag skall alla barnen klä ut sig till någon då hon vet att det är lätt att missa sådan information när lillan är hos sin pappa.

Frågade henne vad Holly (hennes dotter) skall klä ut sig till och svaret blev "Lady Gaga".
Linda fortsatte med att berätta att Holly, Agnes och min lilla Nicole har nämligen bestämt sig för att de skall vara "Lady Gaga, Katie Perry & Rhianna".

Blev kall i hela kroppen. Nicole som Rhianna???







Where are the similarities ???

Så fort jag hade lämnat jobbat ringde jag upp min Nicole för att bolla lite idéer.
Det verkade som att det enda hon dock är intresserad av är att jag skall köpa in lösnaglar inför fredagens maskerad =)

Klänningen hon hade tänkt ta på sig är svart med vita prickar ...
Berättade att då är hon nog mer Minnie än Rhianna =)
Fick fria händer så länge jag fixar naglarna =)

En klänning jag hade beställt till henne kom idag och när min väninna Jeanette och jag satt här under kvällen och pratade bad jag henne om råd.
"Hjälp mig, vilken kändis skulle kunna ha på sig denna klänning?
Madonna? Britney? 
Sedan som en blixt från klar himmel kom svaret till min egen fråga:
Carrie i Sex and the City!!!
Nicole älskar nämligen Sex and the City ...





Antingen får hon ha klänningen som den är med en stor brosch i form av en stor blomma (väldigt mycket á la Carrie) eller så letar jag fram ett svart linne där jag skriver 
"J´adore Dior" ...
Känner mig väldigt kreativ måste jag säga =)


Att säga att hon är dock lik Carrie eller Rhianna är som att påstå att jag för 3 år sedan var lite lik Ursula? =))



Sorry ... Alltid med glimten i ögat ... Alltid =)
Var ju trots allt väldigt "nära" att bli Craigs nya Bond brud =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar